
Ευρισκόμενο ανάμεσα σε δύο ηπείρους, το Αζερμπαϊτζάν διαθέτει καίρια γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση, την οποία επιδιώκει να αναδείξει στον τομέα των μεταφορών και των logistics, μέσω της συμμετοχής του στον Οργανισμό Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO).
Ο εν λόγω διακυβερνητικός οργανισμός ιδρύθηκε το 2001 και σε αυτόν συμμετέχουν η Ινδία, το Ιράν, το Καζακστάν, η Κίνα, το Κιργιστάν, το Πακιστάν, η Ρωσία, το Τατζικιστάν και το Ουζμπεκιστάν.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Αζέρου προέδρου Ilham Aliyev στη σύνοδο κορυφής του SCO, που έλαβε χώρα στην Αστάνα στις 4 Ιουλίου, η συνεργασία ανάμεσα στο Αζερμπαϊτζάν και τα υπόλοιπα κράτη-μέλη του οργανισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική, όσον αφορά τους διεθνείς διαδρόμους μεταφορών Ανατολής-Δύσης και Βορρά-Νότου.
Εν συνεχεία ανέφερε ότι, λόγω των επενδύσεων που πραγματοποίησε η χώρα του, η ετήσια χωρητικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής Μπακού-Τιφλίδα-Καρς, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του Μεσαίου Διαδρόμου, αυξήθηκε από το 1 εκατ. στους 5 εκατ. τόνους. Επιπλέον, το Αζερμπαϊτζάν σκοπεύει να αυξήσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευμάτων του λιμένα Alyat στην Κασπία Θάλασσα από τους 15 στους 25 εκατ. τόνους ετησίως.
Τέλος, επισήμανε τον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζει το Αζερμπαϊτζάν στην ανάπτυξη του διηπειρωτικού διαδρόμου Βορρά-Νότου, που αποσκοπεί στην προσέλκυση εμπορευματικών ροών προς διαμετακόμιση από την Ινδία, το Ιράν και τις χώρες του Περσικού Κόλπου μέσω της Ρωσίας προς την Ευρώπη. Εφόσον ολοκληρωθεί, ο συγκεκριμένος θα αποτελέσει εναλλακτική της θαλάσσιας διαδρομής μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, σε σύγκριση με την οποία θα προσφέρει μείωση της απόστασης, του χρόνου και του κόστους μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ