
Το έργο ShipFC, που αποτελεί μια πρωτοποριακή προσπάθεια στον τομέα της ναυτιλίας, έλαβε πρόσφατα σημαντική ώθηση με την έγκριση από τη Norwegian Maritime Authority. Το έργο προβλέπει την αναβάθμιση του πλοίου «Viking Energy», της νορβηγικής εταιρείας Eidesvik. Το πλοίο θα εξοπλιστεί με μια μεγάλη κυψέλη καυσίμου 2 MW, επιτρέποντάς του να πλέει με καθαρό καύσιμο έως και 3.000 ώρες ετησίως.
Το «Viking Energy» χαρακτηρίζεται ως το πρώτο φορτηγό πλοίο στον κόσμο που κινείται με LNG, καθώς κατασκευάστηκε το 2003 και είναι εξοπλισμένο με τέσσερις κινητήρες διπλού καυσίμου Wärtsilä. Το πλοίο διαθέτει μήκος 94,9 μ. και πλάτος 20,4 μ., ενώ η δεξαμενή αποθήκευσης καυσίμου LNG διαθέτει χωρητικότητα 220 κ.μ.
Το ShipFC έχει λάβει επίσης χρηματοδότηση 10 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Horizon 2020 της ΕΕ, μέσω της Κοινής Επιχείρησης Κυψελών Καυσίμου και Υδρογόνου (FCH JU) το 2020. Το κύριο αντικείμενο του έργου είναι η διασφάλιση ότι η μεγάλη κυψέλη καυσίμου μπορεί να προσφέρει τη συνολική ηλεκτρική ενέργεια στα συστήματα του πλοίου με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα του έργου αφορά την κλιμάκωση μιας κυψέλης καυσίμου από 100 KW σε 2 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ