
Ένα έτος πριν, κύκλοι της αγοράς και αναλυτές έκαναν λόγο για ένα 2024 οπότε οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα παρέμεναν σε χαμηλά επίπεδα. Σήμερα οι ναύλοι έχουν εισέλθει σε ρότα που θυμίζει τα πανδημικά έτη και οι εκτιμήσεις για το 2024 παραμένουν κατ’ ελάχιστο ευνοϊκές για τους ναύλους.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η αναδιάταξη των routes αναμένεται να οδηγήσει σε άνοδο της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά 15% το 2024. Όσον αφορά το 2025, η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 5%, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στη Διώρυγα του Σουέζ.
Εκεί έγκειται η πραγματική συνιστώσα που θα καθορίσει το ισοζύγιο ζήτησης και προσφοράς στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Το σημείο μηδέν της επανόδου των ναύλων των containerships δεν είναι άλλο πέρα από την έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα. Εφόσον αυτό το πρόβλημα λυθεί και το Σουέζ καταστεί εκ νέου «διαπλεύσιμο», η ναυλαγορά των containerships θα εκκινήσει μια νέα πορεία με προορισμό τους ναύλους του 2019.
Και αυτό γιατί στην εξίσωση εισέρχεται προφανώς και η προσφορά του στόλου. Βάσει της BIMCO, το 2024 η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο 10,3%. Το 2025, κατά 5,3%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ