
Ο φιλανθρωπικός οργανισμός ISWAN (International Seafarers’ Welfare and Assistance Network) σε έρευνά του ανέδειξε τον αντίκτυπο που έχει στους ναυτικούς η πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ειδικότερα, ο υψηλός φόρτος εργασίας, η κόπωση και τα αυξημένα επίπεδα άγχους απειλούν την ευημερία των ναυτικών, καθώς έχουν να διαχειριστούν, εκτός από τους νέους αναθεωρημένους διεθνείς κανονισμούς, και την προσαρμογή στους τρόπους που αναζητούν οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Οι ραγδαίες αλλαγές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, δεν έχουν ωστόσο απασχολήσει τον κλάδο έως τώρα στο κομμάτι που αφορά τον αντίκτυπο στην ευημερία και στην ικανοποίηση που προσφέρει η εργασία τους στους ναυτικούς. Σημειώνεται ότι η έρευνα που διεξήγαγε το ISWAN χρηματοδοτήθηκε από το The Shipowners’ Club και σε αυτή συμμετείχαν 400 ναυτικοί από 29 διαφορετικές εθνικότητες, καθώς και 55 εργαζόμενοι σε ναυτιλιακές εταιρείες στην ξηρά.
Πιο αναλυτικά, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες, και συγκεκριμένα το 53,8%, ανέφεραν ότι οι αλλαγές που επιφέρει η πολιτική μείωσης των εκπομπών άνθρακα αυξάνουν τον φόρτο εργασίας τους. Επιπλέον, το 44% των ναυτικών απάντησαν ότι έχουν αυξηθεί τα επίπεδα του στρες τους, ενώ το 40% ανέφεραν αυξημένα επίπεδα κόπωσης.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το ένα τρίτο των ναυτικών (32,8%) φοβούνται μια πιθανή ποινική δίωξή τους, εξαιτίας της πολυπλοκότητας των υφιστάμενων καθεστώτων αναφοράς, που ανεβάζουν τον κίνδυνο για ένα ακούσιο λάθος.
Οι μηχανικοί μάλιστα είναι αυτοί που φέρουν το μεγαλύτερο βάρος και αντιμετωπίζουν εντονότερα τις αρνητικές επιπτώσεις, που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με τις απαιτήσεις για συχνή εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών τύπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τρίτο (34,4%) των ερωτηθέντων μηχανικών αναφέρουν επιβάρυνση στην ψυχική τους υγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ