
Ο φιλανθρωπικός οργανισμός ISWAN (International Seafarers’ Welfare and Assistance Network) σε έρευνά του ανέδειξε τον αντίκτυπο που έχει στους ναυτικούς η πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ειδικότερα, ο υψηλός φόρτος εργασίας, η κόπωση και τα αυξημένα επίπεδα άγχους απειλούν την ευημερία των ναυτικών, καθώς έχουν να διαχειριστούν, εκτός από τους νέους αναθεωρημένους διεθνείς κανονισμούς, και την προσαρμογή στους τρόπους που αναζητούν οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Οι ραγδαίες αλλαγές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, δεν έχουν ωστόσο απασχολήσει τον κλάδο έως τώρα στο κομμάτι που αφορά τον αντίκτυπο στην ευημερία και στην ικανοποίηση που προσφέρει η εργασία τους στους ναυτικούς. Σημειώνεται ότι η έρευνα που διεξήγαγε το ISWAN χρηματοδοτήθηκε από το The Shipowners’ Club και σε αυτή συμμετείχαν 400 ναυτικοί από 29 διαφορετικές εθνικότητες, καθώς και 55 εργαζόμενοι σε ναυτιλιακές εταιρείες στην ξηρά.
Πιο αναλυτικά, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες, και συγκεκριμένα το 53,8%, ανέφεραν ότι οι αλλαγές που επιφέρει η πολιτική μείωσης των εκπομπών άνθρακα αυξάνουν τον φόρτο εργασίας τους. Επιπλέον, το 44% των ναυτικών απάντησαν ότι έχουν αυξηθεί τα επίπεδα του στρες τους, ενώ το 40% ανέφεραν αυξημένα επίπεδα κόπωσης.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το ένα τρίτο των ναυτικών (32,8%) φοβούνται μια πιθανή ποινική δίωξή τους, εξαιτίας της πολυπλοκότητας των υφιστάμενων καθεστώτων αναφοράς, που ανεβάζουν τον κίνδυνο για ένα ακούσιο λάθος.
Οι μηχανικοί μάλιστα είναι αυτοί που φέρουν το μεγαλύτερο βάρος και αντιμετωπίζουν εντονότερα τις αρνητικές επιπτώσεις, που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με τις απαιτήσεις για συχνή εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών τύπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τρίτο (34,4%) των ερωτηθέντων μηχανικών αναφέρουν επιβάρυνση στην ψυχική τους υγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η…
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, μετά τους πρόσφατους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ, εναντίον στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων στο Ιράν. Στις πρώτες…
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ…
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η…
Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην αγορά των containerships τον περασμένο Μάιο είχε ως αποτέλεσμα έξι εισηγμένες liner εταιρείες να καταγράψουν κεφαλαιοποίηση ύψους $10…
Τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν την Πέμπτη 12 Ιουνίου, κανονισμό που επιβάλλει πρόσθετους δασμούς σε όλες τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων και ορισμένων λιπασμάτων…
Στις 4 Ιουνίου, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Nor-Shipping στο Όσλο, η Yanmar τίμησε τη Franman στο περίπτερό της, για την εξαιρετική συνεργασία…
Σε μια συνεργασία-ορόσημο που θα αναμορφώσει τις πρακτικές ασφάλειας στις εργασίες μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο (STS), η DYNAMARINe και η James Fisher Fendercare…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ