
Η νορβηγική κρατική εταιρεία Enova, σε μια σημαντική κίνηση προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, απένειμε χρηματοδότηση ύψους 300 εκατ. νορβηγικών κορονών στη Maris Fiducia Norway AS, στο πλαίσιο του προγράμματος «Υδρογόνο στα Πλοία». Στόχος είναι η ανάπτυξη, η κατασκευή και η λειτουργία πέντε bulk carriers κατανάλωσης πράσινου υδρογόνου, με τις εταιρείες HAV Hydrogen και Norwegian Hydrogen ως υπεργολάβους.
Τα πλοία, χωρητικότητας 6.000 dwt, έχουν σχεδιαστεί από τον Ολλανδό σχεδιαστή πλοίων Ankerbeer, με έμφαση στην αποδοτικότητα και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το κινητήριο σύστημα θα συνδυάζει έναν κινητήρα διπλού καυσίμου με υδρογόνο και κυψέλες καυσίμου για τη βοηθητική ισχύ. Αυτό το πρωτότυπο σύστημα πρόωσης εμπλουτίζεται με την καινοτόμο τεχνολογική λύση Zero Emission Pod – ZEPOD από την HAV Hydrogen, που περιλαμβάνει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για την παραγωγή, τη διαχείριση και την εκμετάλλευση της ενέργειας από το υδρογόνο. Κάθε μονάδα ZEPOD είναι ικανή να παράγει συνολική ισχύ 400 kW, ενώ μπορεί να αναβαθμιστεί σε 1 MW, επιτρέποντας την πλήρη αυτονομία των πλοίων χωρίς εκπομπές ρύπων.
Ο προμηθευτής και διανομέας υδρογόνου, η Norwegian Hydrogen, θα εγγυηθεί τη συνεχή παροχή πράσινου υδρογόνου για τα πλοία, εξασφαλίζοντας την επιτυχή και διαρκή λειτουργία τους στο πλαίσιο των νέων περιβαλλοντικών προτύπων. Αυτή η πρωτοβουλία της Enova υπογραμμίζει την αναγκαιότητα για συνεργασία μεταξύ κρατικών φορέων, τεχνολογικών εταιρειών και προμηθευτών ενέργειας για την επίτευξη μιας πραγματικά βιώσιμης ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Η CK Hutchison Holdings Ltd. απέκλεισε το ενδεχόμενο να ολοκληρωθεί φέτος η αμφιλεγόμενη πώληση των δικαιωμάτων της για δεκάδες λιμένες σε κοινοπραξία που υποστηρίζεται…
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα της ναυτιλίας, μέρος της οποίας είναι και η κρουαζιέρα. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ