
Σε άνοδο βρίσκεται η διαφορά μεταξύ των spot ναύλων σε Ανατολή και Δύση στην αγορά των LNG carriers, με την εικόνα έλλειψης ισορροπίας μεταξύ των δύο λεκανών (Ατλαντικού, Ειρηνικού) να επιμένει για ακόμα μία εβδομάδα.
Ειδικότερα, σε έκθεσή της την Τετάρτη 26 Ιουνίου, η ναυλομεσιτική SSY καταδεικνύει ότι οι ναύλοι αναφοράς για ένα LNG carrier δίχρονης μηχανής διαμορφώνονται στα $90.000/ημέρα σε routes με αφετηρία τον Ατλαντικό και προορισμό τον Ειρηνικό. Επιπλέον, για ένα D/TFDE LNG carrier στο ίδιο route, οι ναύλοι αναφοράς διαμορφώνονται στα $67.500/ημέρα.
Την ίδια ώρα, τα δεδομένα της SSY καθιστούν ξεκάθαρο ότι το premium του Ατλαντικού ισχύει και σε routes εντός της ίδιας λεκάνης. Στα «Atlantic Intra Basin» routes, οι ναύλοι αναφοράς των LNG carriers δίχρονης μηχανής ανέρχονται σε $85.000/ημέρα, ενώ εκείνοι των D/TFDE LNGCs σε $62.500/ημέρα.
Στο μέτωπο του Ειρηνικού, οι ναύλοι αναφοράς βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα. Για ένα LNG carrier δίχρονης μηχανής, οι ναύλοι αναφοράς διαμορφώνονται στα $52.000/ημέρα στη spot αγορά στην Άπω Ανατολή. Επιπλέον, για ένα D/TFDE στα $40.000/ημέρα.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι η καταγραφείσα εικόνα φέρεται να οφείλεται στο γεγονός ότι πολλά πλοία φόρτωσαν LNG και κατευθύνθηκαν στην Ασία ελέω νωχελικής ζήτησης στην Ευρώπη, γεγονός που οδήγησε σε έλλειμμα προσφοράς στον Ατλαντικό. Αμφίβολο παραμένει για την ώρα πότε θα επέλθει ισορροπία στη ναυλαγορά και ποια ακριβώς θα είναι η μορφή της. Επιστροφή στην κανονικότητα δύναται να αποτελεί η πτώση των ναύλων στον Ατλαντικό ή η άνοδος των ναύλων στον Ειρηνικό ή και τα δύο ταυτόχρονα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ