
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε σύγχρονα νεότευκτα πλοία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις των ναυλομεσιτικών Xclusiv και Allied, την περασμένη εβδομάδα οι εταιρείες Chios Navigation, Atlas Maritime και Safe Bulkers τοποθέτησαν νέες παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία.
Η Chios Navigation, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Καρούση, τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt στα ναυπηγεία της Hyundai στο Βιετνάμ. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $50,2 εκατ. και θα είναι εξοπλισμένο με scrubber, αναμένεται να παραδοθούν το β΄ εξάμηνο του 2027.
Την ίδια ώρα, η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέων Πατίτσα, προέβη σε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και χωρητικότητας 157.000 dwt στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DH Shipbuilding. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος περίπου $80 εκατ., θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν και LNG αλλά και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.
Παράλληλα, η Safe Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Πόλυ Χατζηωάννου, προχώρησε σε παραγγελία για Kamsarmax bulk carrier χωρητικότητας 82.000 dwt. Για ακόμα μία φορά, η Safe Bulkers στρέφεται στα ιαπωνικά ναυπηγεία, με την Oshima Shipbuilding να αναλαμβάνει τη ναυπήγηση του πλοίου έναντι $41 εκατ. Η παράδοσή του εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα εντός του α΄ τριμήνου του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…

Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…

Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…

Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…

Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…

Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…

Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…

Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ