
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε σύγχρονα νεότευκτα πλοία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις των ναυλομεσιτικών Xclusiv και Allied, την περασμένη εβδομάδα οι εταιρείες Chios Navigation, Atlas Maritime και Safe Bulkers τοποθέτησαν νέες παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία.
Η Chios Navigation, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Καρούση, τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt στα ναυπηγεία της Hyundai στο Βιετνάμ. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $50,2 εκατ. και θα είναι εξοπλισμένο με scrubber, αναμένεται να παραδοθούν το β΄ εξάμηνο του 2027.
Την ίδια ώρα, η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέων Πατίτσα, προέβη σε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και χωρητικότητας 157.000 dwt στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DH Shipbuilding. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος περίπου $80 εκατ., θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν και LNG αλλά και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.
Παράλληλα, η Safe Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Πόλυ Χατζηωάννου, προχώρησε σε παραγγελία για Kamsarmax bulk carrier χωρητικότητας 82.000 dwt. Για ακόμα μία φορά, η Safe Bulkers στρέφεται στα ιαπωνικά ναυπηγεία, με την Oshima Shipbuilding να αναλαμβάνει τη ναυπήγηση του πλοίου έναντι $41 εκατ. Η παράδοσή του εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα εντός του α΄ τριμήνου του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου πλοίων διπλού καυσίμου της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco. Σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η…
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ