
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε σύγχρονα νεότευκτα πλοία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις των ναυλομεσιτικών Xclusiv και Allied, την περασμένη εβδομάδα οι εταιρείες Chios Navigation, Atlas Maritime και Safe Bulkers τοποθέτησαν νέες παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία.
Η Chios Navigation, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Καρούση, τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt στα ναυπηγεία της Hyundai στο Βιετνάμ. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $50,2 εκατ. και θα είναι εξοπλισμένο με scrubber, αναμένεται να παραδοθούν το β΄ εξάμηνο του 2027.
Την ίδια ώρα, η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέων Πατίτσα, προέβη σε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και χωρητικότητας 157.000 dwt στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DH Shipbuilding. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος περίπου $80 εκατ., θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν και LNG αλλά και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.
Παράλληλα, η Safe Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Πόλυ Χατζηωάννου, προχώρησε σε παραγγελία για Kamsarmax bulk carrier χωρητικότητας 82.000 dwt. Για ακόμα μία φορά, η Safe Bulkers στρέφεται στα ιαπωνικά ναυπηγεία, με την Oshima Shipbuilding να αναλαμβάνει τη ναυπήγηση του πλοίου έναντι $41 εκατ. Η παράδοσή του εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα εντός του α΄ τριμήνου του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ