
Οι σφοδρές αναταράξεις κατά τη διάρκεια πτήσεων έχουν αρχίσει να καθίστανται συχνό φαινόμενο. Μετά το συμβάν κατά τη διάρκεια πτήσης από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη, που οδήγησε στον θάνατο ενός επιβαίνοντα και στον τραυματισμό δεκάδων άλλων, ακόμα ένα περιστατικό έλαβε χώρα. Στις 26 Μαΐου, δώδεκα επιβαίνοντες της Qatar Airways τραυματίστηκαν λόγω αναταράξεων σε πτήση από το Κατάρ προς την Ιρλανδία.
Η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της στην κλιματική κρίση, την οποία θεωρεί νούμερο ένα αιτία για την άνοδο των περιστατικών αναταράξεων που καταγράφεται τα τελευταία έτη. Όπως κι αν έχει, το σημαντικότερο ερώτημα που αναδύεται είναι το εξής: Εάν οι σφοδρές αναταράξεις αυξάνονται, ποια είναι τα μέτρα πρόληψης που μπορούν να λάβουν οι εταιρείες αερομεταφορών;
Όταν ένα αεροσκάφος πετά 35.000 έως 40.000 πόδια από το έδαφος, ολόκληρος ο πλανήτης αποτελεί ζώνη αναταράξεων, υποστηρίζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Reading, Paul Williams, σύμφωνα με τους Financial Times.
Υπάρχουν δύο είδη αναταράξεων, εκείνες που εμφανίζονται στο ραντάρ των αεροσκαφών και μπορούν να αποφευχθούν και οι «αόρατες» αναταράξεις, που όπως είναι προφανές θεωρούνται και πιο επικίνδυνες. Το κατά πόσο είναι πραγματικά αόρατες είναι ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διευθετήσουν.
Με αιχμή του δόρατος την ανάλυση δεδομένων και τον τεράστιο όγκο που συλλέγουν, εταιρείες όπως η easyJet, η United Airlines και η Qatar Airways φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα από τους ατμοσφαιρικούς αισθητήρες των αεροσκαφών με στόχο την πρόληψη ενάντια στις αναταράξεις.
Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια, ακόμα και αν αποφέρει καρπούς, δεν αποτελεί πανάκεια. Επί της ουσίας, στόχος είναι η αναγνώριση μοτίβων και συνεπώς η εξαγωγή πιθανοτήτων για το σε ποιες περιοχές-ζώνες από τις οποίες διέρχονται τα αεροσκάφη είναι πιθανότερο να συμβούν απότομες και απρόβλεπτες αλλαγές στους ανέμους.
Υπάρχει πάντως τρόπος να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα τραυματιστεί, βάσει των λεγόμενων του Hassan Shahidi, CEO της Flight Safety Foundation. Πράγματι, όσοι φορούσαν ζώνη στις πτήσεις αυτές δεν τραυματίστηκαν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ