Loading: News Submenu
Loading: NX Submenu
Loading: Shop Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

«Σκοτεινός στόλος» LNG carriers στον ορίζοντα;

«Σκοτεινός στόλος» LNG carriers στον ορίζοντα;

Εισαγωγικό κείμενο

Την εκτίμησή της ότι η αδυναμία της Ρωσίας να εξασφαλίζει το απαραίτητο τονάζ για τη μεταφορά LNG ‒εν μέσω πιθανών κυρώσεων από την ΕΕ και αύξησης των ενεργειακών της projects‒ θα οδηγήσει στην εμφάνιση ενός «σκοτεινού στόλου» LNG carriers εξέφρασε η Flex LNG στην παρουσίαση των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων της.

Στην παρουσίαση σημειώνεται επίσης ότι η δυναμικότητα υγροποίησης φυσικού αερίου της Ρωσίας πρόκειται να διπλασιαστεί έως το 2030, ξεπερνώντας τους 74 εκατ. τόνους. Την ίδια ώρα, η ΕΕ εξακολουθεί να βασίζεται στη Ρωσία για τις εισαγωγές LNG και μέχρι στιγμής φέτος έχει εισαγάγει 6 εκατ. τόνους ρωσικού LNG (15,5 εκατ. τόνοι το 2023).

Ωστόσο, η ΕΕ πρότεινε πρόσφατα μια σειρά κυρώσεων με στόχο τον ρωσικό τομέα LNG, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης μεταφόρτωσης στην ΕΕ και της απαγόρευσης νέων επενδύσεων και παροχής τεχνολογίας και υπηρεσιών από φορείς της ΕΕ για νέα ρωσικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου. Εξάλλου, ήδη έχουν τεθεί σε ισχύ κυρώσεις της ΕΕ και των ΗΠΑ, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται οι προμηθευτές και οι μέτοχοι του Arctic LNG 2. Το έργο ανέστειλε την παραγωγή του κυρίως λόγω της έλλειψης παγοθραυστικών LNG, αν και το αρχικό σχέδιο προέβλεπε τη ναυπήγηση 21 πλοίων Arc7.

Σημειωτέον ότι, τις τελευταίες εβδομάδες, οι ναύλοι παραμένουν σταθεροί και σε όχι ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Η εμφάνιση ενός «σκοτεινού στόλου» μεταφοράς LNG θα άλλαζε άρδην τις ισορροπίες της αγοράς, λόγω του περιορισμού της προσφοράς πλοίων, εωσότου τα υπό παραγγελία πλοία παραδοθούν τα επόμενα έτη.

Κατά τα άλλα, και η Flex LNG επιβεβαιώνει τη νέα νόρμα στη μεταφορά LNG, που είναι οι μεγαλύτερες διανυθείσες αποστάσεις λόγω της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μεταφορά LNG από το Κατάρ στην Ευρώπη μέσω του Σουέζ κατά τη χειμερινή περίοδο 2023-2024 σημείωσε πτώση 61% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Πτώση 10% κατέγραψε η μεταφορά LNG από τις ΗΠΑ στην Ασία μέσω του Σουέζ για το ίδιο χρονικό διάστημα.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024