Loading: News Submenu
Loading: NX Submenu
Loading: Shop Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Η χώρα που εξάγει περισσότερο πετρέλαιο από ό,τι παράγει

Η χώρα που εξάγει περισσότερο πετρέλαιο από ό,τι παράγει

Εισαγωγικό κείμενο

Χώρα της Ασίας εξάγει περισσότερο πετρέλαιο από ό,τι παράγει, ένα από τα παράλογα του διεθνούς εμπορίου, με τα βλέμματα των αναλυτών να πέφτουν πάνω στο Ιράν.

Ειδικότερα, στα «χαρτιά», οι εξαγωγές πετρελαίου της Μαλαισίας είναι υψηλότερες από την παραγωγή της, σημειώνει η ναυλομεσιτική Gibson σε πρόσφατη ανάλυσή της, υπογραμμίζοντας ότι πίσω από αυτό το γεγονός κρύβονται Ιράν, σκοτεινός στόλος και STS μεταφορές πετρελαίου.

Η πλειοψηφία του ιρανικού αργού μεταφορτώνεται στα ανοικτά της Μαλαισίας από το ένα πλοίο στο άλλο. Συνεπώς, σε έναν βαθμό είναι ανέφικτο να υπολογιστεί ο ακριβής όγκος θαλάσσιων εξαγωγών αργού πετρελαίου του Ιράν. Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι σίγουρο, το ότι έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία έτη, με την Gibson να κάνει αναφορά στο 2020, οπότε και 390.000 βαρέλια ιρανικού πετρελαίου εξήχθησαν ανά ημέρα, και στο 2024, οπότε και οι εξαγωγές διαμορφώνονται στο 1,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα.

Την ίδια ώρα, για τον σκοτεινό στόλο δεξαμενόπλοιων, μια πιο αυστηρή επιβολή των κυρώσεων θα έκανε το εμπόριο ιρανικού αργού δυσκολότερο (στη θεωρία). Από την άλλη, η εν λόγω αγορά έχει προσαρμοστεί αποτελεσματικά στις κυρώσεις, καθώς είχε χρόνο και κίνητρο.

Βάσει στοιχείων της Gibson, περίπου 90 VLCCs μεταφέρουν αποκλειστικά ιρανικό αργό, περίπου δηλαδή το 10% του παγκόσμιου στόλου. Ακόμα και αν αυστηρότερες κυρώσεις επιβάλλονταν προκειμένου να επιβραδυνθεί ο ρυθμός ανάπτυξης του σκοτεινού στόλου, αρκετά VLCCs είναι μεγάλης ηλικίας και θα ξεπεράσουν τα 20 έτη βραχυπρόθεσμα. Για τα πλοία αυτά, η μεταφορά ιρανικού αργού θα αποτελέσει μια ιδιαίτερα θελκτική επιλογή.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024