Loading: News Submenu
Loading: NX Submenu
Loading: Shop Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Αιολική πρόωση σε bulk carriers: Η περίπτωση του «Shofu Maru»

Αιολική πρόωση σε bulk carriers: Η περίπτωση του «Shofu Maru»

Εισαγωγικό κείμενο

Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, η εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) ανακοίνωσε ένα σημαντικό επίτευγμα για το «Shofu Maru», το πρώτο φορτηγό πλοίο μεταφοράς άνθρακα στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με το πρωτοποριακό σύστημα Wind Challenger. Το πλοίο ολοκλήρωσε επτά διαδρομές μετ’ επιστροφής προς την Ιαπωνία από την Αυστραλία, την Ινδονησία και τη Βόρεια Αμερική, υπηρετώντας τις ανάγκες της Tohoku Electric Power Co., Inc. στο Sendai-shi του νομού Miyagi.

Το Wind Challenger αποτελείται από μεγάλα τηλεσκοπικά ιστία, που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις συνθήκες του ανέμου. Τα ιστία αυτά είναι σχεδιασμένα να μεγιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση, καθιστώντας το σκάφος πιο αποδοτικό ως προς την κατανάλωση καυσίμου. Αυτό το σύστημα αναπτύχθηκε μέσα από μια συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και της MOL.

Κατά τη διάρκεια περίπου 18 μηνών από την πρώτη ναύλωση του πλοίου τον Οκτώβριο του 2022, η MOL κατέγραψε σημαντικές βελτιώσεις στις επιδόσεις του Wind Challenger, επιβεβαιώνοντας ότι οι αυτοματοποιημένες ιστιοφόρες λειτουργίες μείωσαν την ημερήσια κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 17%, ενώ η μέση εξοικονόμηση καυσίμου ανά ταξίδι κυμαίνεται μεταξύ 5% και 8%.

Η MOL σχεδιάζει την ενσωμάτωση 25 πλοίων εξοπλισμένων με το Wind Challenger μέχρι το 2030 και επιδιώκει να φτάσει τα 80 μέχρι το 2035.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024