
Η αύξηση στο εμπόριο της Ινδίας με τη Ρωσία δεν θα πρέπει να θεωρηθεί «προσωρινό φαινόμενο», καθώς όλο και περισσότερες οικονομικές ευκαιρίες κάνουν την εμφάνισή τους. Αυτό δήλωσε την Παρασκευή 17 Μαΐου ο υπουργός Εξωτερικών της Ινδίας Σ. Τζαϊσανκάρ.
Παράλληλα, όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Εξωτερικών της Ινδίας ανέφερε πως «για πολύ καιρό προσβλέπαμε στη Ρωσία από πολιτική άποψη ή από την άποψη της ασφάλειας». Πρόσθεσε δε πως, καθώς η χώρα του «στρέφεται ανατολικά, νέες οικονομικές ευκαιρίες κάνουν την εμφάνισή τους», διατυπώνοντας τη βεβαιότητα ότι «η εκτόξευση στο εμπόριό μας και νέοι τομείς συνεργασίας δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ένα προσωρινό φαινόμενο».
Η Ινδία και η Ρωσία έχουν στενή σχέση, που μετρά αρκετές δεκαετίες και το Νέο Δελχί αρνήθηκε να καταδικάσει τη Μόσχα για την εισβολή της στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, καλώντας τις δύο πλευρές να θέσουν τέλος στη σύγκρουση μέσω του διαλόγου και της διπλωματίας.
Το Νέο Δελχί μάλιστα έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους αγοραστές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης, αφότου δυτικές χώρες επέβαλαν κυρώσεις και σταμάτησαν τις αγορές από τη Μόσχα ως απάντηση στον πόλεμο, τον οποίο η Ρωσία αποκαλεί «ειδική στρατιωτική επιχείρηση».
Αξίζει να αναφερθεί ότι το εμπόριο ανάμεσα στην Ινδία και τη Ρωσία ανήλθε στα 65,7 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 24% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Επιπλέον, το Νέο Δελχί επιδιώκει να υπάρξει πρόοδος σε μια συμφωνία για επενδύσεις με τη Ρωσία, καθώς και να υπογράψει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την υπό την ηγεσία της Μόσχας Ευρασιατική Οικονομική Ένωση. Οι δύο χώρες διεξάγουν επίσης συνομιλίες για την από κοινού παραγωγή στρατιωτικού εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ