
Οι αντάρτες Χούθι ανέλαβαν κατά τη διάρκεια της νύχτας την ευθύνη για σειρά πληγμάτων εναντίον δύο εμπορικών και άλλων δύο πολεμικών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου ενός στο οποίο βλήμα κατέπεσε πολύ κοντά σε ελληνικό δεξαμενόπλοιο ανοικτά της Υεμένης, χωρίς πάντως να αναφερθούν θύματα, σύμφωνα με βρετανική υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας και τον αμερικανικό στρατό.
Χθες σημειώθηκε έκρηξη στην Ερυθρά Θάλασσα «πολύ κοντά» σε εμπορικό πλοίο, 54 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά από τη νότια υεμενίτικη πόλη Μόχα, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας UKMTO, σύμφωνα με την οποία «σκάφος και πλήρωμα αναφέρθηκε πως είναι σώα».
Η Ambrey, εταιρεία ναυτικής ασφάλειας, ανέφερε πως «πιθανόν» πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό σημαία Μάλτας έγινε στόχος ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από το Τζιμπουτί στην Τζέντα, στη Σαουδική Αραβία.
Το εμπορικό πλοίο έγινε στόχος «τριών πυραύλων», ανέφερε η Ambrey. Στοχοποιήθηκε επειδή έχει χρησιμοποιηθεί για εμπορικές συναλλαγές με το Ισραήλ, κατά την ίδια πηγή.
Ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι ανακοίνωσε πως εξαπολύθηκαν επιθέσεις εναντίον των πλοίων Cyclades, στην Ερυθρά Θάλασσα, MSC Orion στον Ινδικό Ωκεανό, ενός αντιτορπιλικού κι ενός καταδρομικού του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ στην περιοχή.
Σύμφωνα με το μεικτό διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή (CENTCOM, «κεντρική διοίκηση»), το Cyclades είναι ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο που έγινε στόχος τριών πυραύλων και ισάριθμων drones των Χούθι.
Το πλοίο «συνέχισε την πορεία του», ανέφερε η CENTCOM μέσω X (του πρώην Twitter), προσθέτοντας πως καταρρίφθηκε drone των Χούθι που πέταγε ανάμεσα σε δυο αμερικανικά πολεμικά και ότι δυο σκάφη της έγιναν στόχος επιθέσεων των Χούθι, χωρίς πάντως να υποστούν καμιά ζημιά.
April 29 Red Sea Update
Between 10:00 a.m. and 5:20 p.m. (Sanaa time) on April 29, Iranian-backed Houthi terrorists fired three anti-ship ballistic missiles (ASBM) and three UAVs from Yemen into the Red Sea towards MV Cyclades, a Malta-flagged, Greece-owned vessel. Initial… pic.twitter.com/r49g6PWO2H
— U.S. Central Command (@CENTCOM) April 30, 2024
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα στην…
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της…
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας της στη Νοτιοανατολική Ασία κατέγραψε πρόσφατα η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα…
Συνέχεια στο μπαράζ συμφωνιών προμήθειας αμερικανικού LNG έδωσαν πρόσφατα ConocoPhillips και Sempra. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 21 Αυγούστου, ConocoPhillips και Sempra υπέγραψαν μακροπρόθεσμη συμφωνία πώλησης…
Το λιμάνι του Πειραιά καταλαμβάνει τη 13η θέση, μεταξύ των 40 πρώτων λιμανιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ό,τι αφορά τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια μικρών…
Τον κώδωνα του κινδύνου «κρούει» το Αζερμπαϊτζάν αναφορικά με την πτώση της στάθμης των υδάτων της Κασπίας Θάλασσας, η οποία εγείρει προβλήματα για τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ