
«Η μεγαλύτερη παραγγελία για LNG carriers της QatarEnergy» σχολιάζουν χαρακτηριστικά κινεζικά και διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, καθώς το Κατάρ στράφηκε στα κινεζικά ναυπηγεία για παραγγελία ύψους σχεδόν $5,6 δισ.

Ειδικότερα, πρόκειται για μια παραγγελία που αφορά την κατασκευή 18 LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 271.000 κ.μ. Τα συγκεκριμένα μεγαθήρια της αγοράς LNG carriers ονομάζονται Q-max, κυριολεκτικά δηλαδή Qatar-max, και έχουν μήκος 344 μέτρων, πλάτος 53,6 μέτρων και βύθισμα 12 μέτρων.
Σε αντίθεση με πρότερες πρόσφατες παραγγελίες του, το Κατάρ στρέφει το βλέμμα του στην Κίνα έναντι της Νότιας Κορέας. Αναλυτές έχουν υπογραμμίσει ότι η Κίνα έχει πράγματι το πάνω χέρι όσον αφορά τις ναυπηγήσεις Q-max LNG carriers. Ο κυριότερος λόγος για την υπεροχή αυτή είναι η διαφορά στις υποδομές.
Πιο συγκεκριμένα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ειδικεύονται στις κατασκευές LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 170.000 κ.μ. και μάλιστα έχουν ναυπηγικές κλίνες στις οποίες μπορούν να κατασκευαστούν ταυτόχρονα δύο LNG carriers τέτοιων προδιαγραφών. Συνεπώς, στις κλίνες αυτές δύναται να ναυπηγηθεί μονάχα ένα Q-max LNG carrier κάθε φορά, γεγονός που περιορίζει τη δυνατότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων να ανταγωνιστούν κοστολογικά την Κίνα στα Q-max LNGCs.
Ωστόσο, παρότι το Κατάρ επέλεξε Κίνα, η επιλογή ναυπηγείου δεν ήταν καθόλου τυχαία. Η συμφωνία είναι με το μεγαλύτερο ναυπηγείο στον κόσμο την China State Shipbuilding Corporation, κάτω από την ομπρέλα της οποίας υπάρχουν εκατοντάδες κινεζικά ναυπηγεία. Ένα από αυτά είναι και το Hudong Zhonghua, ένα είναι από τα λίγα κινεζικά ναυπηγεία που διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να κατασκευάσουν τα τεχνολογικά προηγμένα LNG carriers.
Το συγκεκριμένο ναυπηγείο μάλιστα, ήταν ένα από εκείνα που κατάφεραν να εξασφαλίσουν πληθώρα παραγγελιών για LNG carriers τα τελευταία έτη, οπότε και ο καταιγισμός παραγγελιών για άλλους τύπους πλοίων περιόρισε τη δυνατότητα των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων να εξασφαλίσουν περαιτέρω παραγγελίες.
Παράλληλα, πλέον το εκτενές ναυπηγικό πρόγραμμα του Κατάρ αριθμεί 122 πλοία: 104 τα οποία είχε παραγγείλει έως και το πέρας του α’ τριμήνου του 2024 και τα 18 της συγκεκριμένης παραγγελίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ