
To Legal Committee του ΙΜΟ συνεδριάζει αυτή την εβδομάδα (22-26 Απριλίου) στα κεντρικά γραφεία του ΙΜΟ στο Λονδίνο, με τα περιστατικά εγκατάλειψης ναυτικών να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Ως εγκατάλειψη των ναυτικών ορίζεται η αδυναμία των πλοιοκτητών να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τους ναυτικούς που σχετίζονται με τον έγκαιρο επαναπατρισμό, την καταβολή των οφειλόμενων μισθών ή ημερομισθίων, ακόμα και την παροχή βασικών αναγκών, όπως τροφή, στέγαση και ιατρική περίθαλψη.
Ο αριθμός των περιπτώσεων εγκατάλειψης ναυτικών που αναφέρονται στον ΙΜΟ βαίνει αυξανόμενος ενώ ένας σημαντικός αριθμός περιπτώσεων παραμένει ανεπίλυτος. Το 2023 αναφέρθηκαν 142 νέες περιπτώσεις, σε σύγκριση με 109 περιστατικά το 2022, 95 το 2021 και 85 περιπτώσεις το 2020. Προηγουμένως, μεταξύ 2017 και 2019 αναφέρονταν 40 έως 55 περιστατικά κάθε χρόνο, ενώ μεταξύ 2011 και 2016 αναφέρονταν 12 έως 19 περιπτώσεις ανά έτος.
Η Επιτροπή αναμένεται να συστήσει μια νέα ομάδα εργασίας για την επανεξέταση και την επικαιροποίηση της κοινής βάσης δεδομένων ΙLO/IMO για τα περιστατικά εγκατάλειψης ναυτικών. Τα αποτελέσματα των εργασιών θα υποβληθούν στη συνέχεια για περαιτέρω εξέταση από το Joint ILO/IMO Tripartite Working Group για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των ζητημάτων των ναυτικών και του ανθρώπινου παράγοντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ