
Εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία οι αξίες των πλοίων βρίσκονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, τα δεξαμενόπλοια και τα Suezmaxes είναι εκείνα που ξεχωρίζουν.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, η επένδυση σε ένα second-hand tanker ηλικίας πέντε ετών καθίσταται ιδιαίτερα σύνθετη απόφαση, δεδομένου ότι η αξία τους και το κόστος παραγγελίας τους δεν διαφέρουν και πολύ.
Η αξία ενός VLCC ηλικίας πέντε ετών διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στα $112,5 εκατ., ενώ εκείνη παραγγελίας του στα $128 εκατ. Οι διαφορές είναι μικρότερες για τα Suezmaxes και τα Aframaxes. Βάσει της Allied, το κόστος απόκτησης ενός second-hand Suezmax ηλικίας πέντε ετών ανέρχεται σε $82,5 εκατ., ενώ το κόστος παραγγελίας ενός Suezmax στα $85,5 εκατ. Σε ίδια ρότα και τα Aframaxes, με το κόστος απόκτησης ενός ηλικίας πέντε ετών να είναι $72,5 εκατ. και το κόστος παραγγελίας $69 εκατ.
Τέλος, η Allied αναφέρει ότι, πέραν της χαμηλής προσφοράς δεξαμενόπλοιων και του επί σειρά ετών περιορισμένου orderbook, η πληθώρα παραγγελιών στα διεθνή ναυπηγεία μεταθέτει για το 2027 ή αργότερα τις παραδόσεις νέων παραγγελιών, γεγονός που προσθέτει στην άνοδο της αξίας των πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ