
Η Oldendorff και η Norsepower ανακοίνωσαν πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία για την εφαρμογή των Rotor Sails της Norsepower, προκειμένου να εξοικονομηθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου μέσω της αιολικής πρόωσης.
Η εφαρμογή τριών Rotor Sails διαστάσεων 24 x 4 μ. θα γίνει στο φορτηγό πλοίο «Dietrich Oldendorff», τύπου post-Panamax, στα μέσα του 2024. Η τεχνολογία των Rotor Sails είναι στην ουσία η σύγχρονη εκδοχή του περιστρεφόμενου ρότορα Flettner. Η Norsepower έχει εκσυγχρονίσει σημαντικά αυτή την τεχνολογία, κάνοντας χρήση πιο ανθεκτικών και ελαφρύτερων υλικών για την κατασκευή του ρότορα. Μάλιστα, στους μεγάλους ρότορες ένα μέρος των υλικών κατασκευής τους προέρχεται από περίπου 342.000 πλαστικά μπουκάλια, αναδεικνύοντας τη συνειδητή προσπάθεια για την αποκόμιση οφελών κυκλικής οικονομίας. Επιπλέον, έχει βελτιστοποιήσει σημαντικά τον σχεδιασμό του, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική του απόδοση, ενώ έχουν ενσωματωθεί συστήματα ελέγχου και αυτοματισμού για την ακριβή προσαρμογή της ταχύτητας περιστροφής των ροτόρων σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι τα Rotor Sails τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου. Η περιστροφή τους γίνεται με τη βοήθεια του ανέμου, αλλά και με τη χρήση μιας ελάχιστης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Ο συνδυασμός των δύο πηγών περιστροφής των Rotor Sails δημιουργεί μια ισχυρή ώθηση στο πλοίο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν αποτελεί κάτι τελείως καινούργιο, καθώς ήδη χρησιμοποιείται εδώ και δέκα χρόνια, με συνολικά πάνω από 310.000 ώρες λειτουργίας σε πλοία.
Φωτό: Oldendorff Carriers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ