
Η Oldendorff και η Norsepower ανακοίνωσαν πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία για την εφαρμογή των Rotor Sails της Norsepower, προκειμένου να εξοικονομηθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου μέσω της αιολικής πρόωσης.
Η εφαρμογή τριών Rotor Sails διαστάσεων 24 x 4 μ. θα γίνει στο φορτηγό πλοίο «Dietrich Oldendorff», τύπου post-Panamax, στα μέσα του 2024. Η τεχνολογία των Rotor Sails είναι στην ουσία η σύγχρονη εκδοχή του περιστρεφόμενου ρότορα Flettner. Η Norsepower έχει εκσυγχρονίσει σημαντικά αυτή την τεχνολογία, κάνοντας χρήση πιο ανθεκτικών και ελαφρύτερων υλικών για την κατασκευή του ρότορα. Μάλιστα, στους μεγάλους ρότορες ένα μέρος των υλικών κατασκευής τους προέρχεται από περίπου 342.000 πλαστικά μπουκάλια, αναδεικνύοντας τη συνειδητή προσπάθεια για την αποκόμιση οφελών κυκλικής οικονομίας. Επιπλέον, έχει βελτιστοποιήσει σημαντικά τον σχεδιασμό του, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική του απόδοση, ενώ έχουν ενσωματωθεί συστήματα ελέγχου και αυτοματισμού για την ακριβή προσαρμογή της ταχύτητας περιστροφής των ροτόρων σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι τα Rotor Sails τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου. Η περιστροφή τους γίνεται με τη βοήθεια του ανέμου, αλλά και με τη χρήση μιας ελάχιστης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Ο συνδυασμός των δύο πηγών περιστροφής των Rotor Sails δημιουργεί μια ισχυρή ώθηση στο πλοίο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν αποτελεί κάτι τελείως καινούργιο, καθώς ήδη χρησιμοποιείται εδώ και δέκα χρόνια, με συνολικά πάνω από 310.000 ώρες λειτουργίας σε πλοία.
Φωτό: Oldendorff Carriers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ