
Η Oldendorff και η Norsepower ανακοίνωσαν πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία για την εφαρμογή των Rotor Sails της Norsepower, προκειμένου να εξοικονομηθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου μέσω της αιολικής πρόωσης.
Η εφαρμογή τριών Rotor Sails διαστάσεων 24 x 4 μ. θα γίνει στο φορτηγό πλοίο «Dietrich Oldendorff», τύπου post-Panamax, στα μέσα του 2024. Η τεχνολογία των Rotor Sails είναι στην ουσία η σύγχρονη εκδοχή του περιστρεφόμενου ρότορα Flettner. Η Norsepower έχει εκσυγχρονίσει σημαντικά αυτή την τεχνολογία, κάνοντας χρήση πιο ανθεκτικών και ελαφρύτερων υλικών για την κατασκευή του ρότορα. Μάλιστα, στους μεγάλους ρότορες ένα μέρος των υλικών κατασκευής τους προέρχεται από περίπου 342.000 πλαστικά μπουκάλια, αναδεικνύοντας τη συνειδητή προσπάθεια για την αποκόμιση οφελών κυκλικής οικονομίας. Επιπλέον, έχει βελτιστοποιήσει σημαντικά τον σχεδιασμό του, αυξάνοντας σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική του απόδοση, ενώ έχουν ενσωματωθεί συστήματα ελέγχου και αυτοματισμού για την ακριβή προσαρμογή της ταχύτητας περιστροφής των ροτόρων σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι τα Rotor Sails τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου. Η περιστροφή τους γίνεται με τη βοήθεια του ανέμου, αλλά και με τη χρήση μιας ελάχιστης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Ο συνδυασμός των δύο πηγών περιστροφής των Rotor Sails δημιουργεί μια ισχυρή ώθηση στο πλοίο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν αποτελεί κάτι τελείως καινούργιο, καθώς ήδη χρησιμοποιείται εδώ και δέκα χρόνια, με συνολικά πάνω από 310.000 ώρες λειτουργίας σε πλοία.
Φωτό: Oldendorff Carriers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ