
Η ικανότητα των αυτόνομων πλοίων επιφάνειας (MASS) να ακολουθούν προκαθορισμένες πορείες θαλάσσης χωρίς απόκλιση, να λαμβάνουν υπόψη το βάθος νερού, τα εμπόδια και την ευελιξία του πλοίου είναι απαραίτητη. Σε διαφορετική περίπτωση ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι όπως σύγκρουση, πρόσκρουση ή προσάραξη. Στο πλαίσιο βελτιστοποίησης των MASS ο αναπληρωτής καθηγητής Daejeong Kim και η ομάδα του από το National Korean Maritime & Ocean University ανέπτυξαν μια νέα μέθοδο που υπερβαίνει τα μέχρι τώρα απλοποιημένα μαθηματικά μοντέλα.
Η νέα μέθοδος συνδυάζει έναν κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (Computational Fluid Dynamics – CFD) και το σύστημα «μονοπατιών οπτικής επαφής» (LOS – line of sight). O κώδικας CFD χρησιμοποιεί την μέθοδο RANS λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ιδιότητες του ρευστού όσο και τις διακυμάνσεις της επιφάνειας. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στο πλοίο να ανταποκρίνεται καλύτερα στην προκαθορισμένη πορεία που είναι να ακολουθήσει. Παράλληλα, το σύστημα LOS ενσωματώνεται για να παρέχει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις συντεταγμένες των εμποδίων σε τρεις διαστάσεις.
Οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι το πλοίο εμφάνισε αποκλίσεις από την προκαθορισμένη πορεία σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Η αύξηση της ισχύος πρόωσης κατά τη διάρκεια των προσομοιώσεων μείωσε σημαντικά τον βαθμό απόκλισης από την πορεία χωρίς να είναι ξεκάθαρος ο λόγος.
Παρόλα αυτά η ανάπτυξη της μεθόδου αυτής συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ασφάλειας και της αποδοτικότητας των πλοίων MASS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ