
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line) συμμετείχε σε ένα Κοινό Πρόγραμμα Τεχνολογικής Ανάπτυξης για τη δοκιμή επίδειξης πλήρως αυτόνομων πλοίων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου MEGURI 2040 Fully Autonomous Ship Project* (MEGURI2040), που διαχειρίζεται το Ίδρυμα Nippon.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, η εταιρεία ολοκλήρωσε μια θαλάσσια δοκιμή επίδειξης ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης, πραγματοποιώντας παράλληλα ένα δοκιμαστικό ταξίδι περίπου 1.600 χλμ. μετ’ επιστροφής ανάμεσα στα λιμάνια Hitachi και Kushiro, σε ένα από τα πλοία Ro-Ro του στόλου της.
To εν λόγω σύστημα αυτόνομης πλοήγησης έχει εγκατασταθεί στο χωρητικότητας 11.413 GT RORO πλοίο «Hokuren Maru No. 2», το οποίο διαχειρίζεται η Kawasaki Kinkai Kisen Kaisha, Ltd., για συνολικά τρία ταξίδια, ξεκινώντας από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η ολοκλήρωση της δοκιμής επιβεβαίωσε ότι η αναγνώριση, η ανάλυση και η λήψη αποφάσεων από το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης εκτελούνται με υψηλό βαθμό ακρίβειας στην περίπτωση της παράκτιας ναυσιπλοΐας. Κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού ταξιδιού, το σύστημα κατάφερε να κατευθύνει το πλοίο διατηρώντας παράλληλα τα συνήθη καθήκοντα πλοήγησης του πληρώματος, ενώ σε περιπτώσεις όπου η αποφυγή εμποδίων ήταν απαραίτητη το σύστημα πρότεινε διαδρομές αποφυγής και ήλεγχε την πορεία του πλοίου για την ασφαλή αποφυγή άλλων πλοίων.
Σαν επόμενο βήμα, η “K” Line σχεδιάζει πλέον να αξιοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις θαλάσσιες δοκιμές, προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης, ενσωματώνοντας παράλληλα την τεχνογνωσία που διαθέτει στον τομέα της ασφάλειας εν πλω.
Στόχος της “K” Line είναι η δημιουργία ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης με υψηλή ευελιξία, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τύπους πλοίων. Τέλος, η εταιρεία θα εργαστεί και για την ανάπτυξη συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ πλοίου και στεριάς, για την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης των πλοίων από το γραφείο και την παροχή βοήθειας κατά την πλοήγηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ