
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line) συμμετείχε σε ένα Κοινό Πρόγραμμα Τεχνολογικής Ανάπτυξης για τη δοκιμή επίδειξης πλήρως αυτόνομων πλοίων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου MEGURI 2040 Fully Autonomous Ship Project* (MEGURI2040), που διαχειρίζεται το Ίδρυμα Nippon.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, η εταιρεία ολοκλήρωσε μια θαλάσσια δοκιμή επίδειξης ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης, πραγματοποιώντας παράλληλα ένα δοκιμαστικό ταξίδι περίπου 1.600 χλμ. μετ’ επιστροφής ανάμεσα στα λιμάνια Hitachi και Kushiro, σε ένα από τα πλοία Ro-Ro του στόλου της.
To εν λόγω σύστημα αυτόνομης πλοήγησης έχει εγκατασταθεί στο χωρητικότητας 11.413 GT RORO πλοίο «Hokuren Maru No. 2», το οποίο διαχειρίζεται η Kawasaki Kinkai Kisen Kaisha, Ltd., για συνολικά τρία ταξίδια, ξεκινώντας από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η ολοκλήρωση της δοκιμής επιβεβαίωσε ότι η αναγνώριση, η ανάλυση και η λήψη αποφάσεων από το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης εκτελούνται με υψηλό βαθμό ακρίβειας στην περίπτωση της παράκτιας ναυσιπλοΐας. Κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού ταξιδιού, το σύστημα κατάφερε να κατευθύνει το πλοίο διατηρώντας παράλληλα τα συνήθη καθήκοντα πλοήγησης του πληρώματος, ενώ σε περιπτώσεις όπου η αποφυγή εμποδίων ήταν απαραίτητη το σύστημα πρότεινε διαδρομές αποφυγής και ήλεγχε την πορεία του πλοίου για την ασφαλή αποφυγή άλλων πλοίων.
Σαν επόμενο βήμα, η “K” Line σχεδιάζει πλέον να αξιοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις θαλάσσιες δοκιμές, προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης, ενσωματώνοντας παράλληλα την τεχνογνωσία που διαθέτει στον τομέα της ασφάλειας εν πλω.
Στόχος της “K” Line είναι η δημιουργία ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης με υψηλή ευελιξία, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τύπους πλοίων. Τέλος, η εταιρεία θα εργαστεί και για την ανάπτυξη συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ πλοίου και στεριάς, για την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης των πλοίων από το γραφείο και την παροχή βοήθειας κατά την πλοήγηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ