
Ο βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλευμάτων Vale S.A ανακοίνωσε πρόσφατα ότι πρόκειται να εγκαταστήσει πέντε κυλινδρικά ιστία της εταιρείας Anemoi Marine Technologies Ltd (“Anemoi”) στο χωρητικότητας 400.000 dwt Valemax φορτηγό πλοίο “Sohar Max”, το μεγαλύτερο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων, το οποίο ανήκει στην ομανική εταιρεία Asyad.
H συμφωνία αφορά την εγκατάσταση πέντε κυλινδρικών ιστίων ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου 5 μέτρων, τα οποία χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα αναδίπλωσης της Anemoi θα μπορούν να αναδιπλώνονται από την κάθετη θέση τους προκειμένου να μετριάζεται η επίδρασή τους στις επιχειρήσεις φορτοεκφόρτωσης του πλοίου. Οι εργασίες εγκατάστασης των ιστίων αναμένεται να ολοκληρωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ο στόλος των Valemax πλοίων της Vale επιχειρεί συνήθως πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Βραζιλίας, Κίνας και Μέσης Ανατολής, διαδρομές οι οποίες είναι ιδιαίτερα κατάλληλες για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας με στόχο την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης και τη μείωση των παραγόμενων εκπομπών. Ως εκ τούτου, η εγκατάσταση των Rotor Sails της Anemoi αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 6% καθώς και μείωση των ισοδύναμων εκπομπών CO2 έως και κατά 3,000 τόνους ανά πλοίο ετησίως.
Η νέα αυτή παραγγελία ακολουθεί την επιτυχημένη εγκατάσταση τριών Rotor Sails μαζί με το σχετικό σύστημα μετακίνησης με ράγες, σε ένα φορτηγό πλοίο κατηγορίας Kasmarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, τον περασμένο Ιούνιο. Σύμφωνα με τα αρχικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το εν λόγω πλοίο έως σήμερα, η χρήση των κυλιδρικών ιστίων στο πλοίο δύναται να αποφέρει μείωση της μέσης ετήσιας κατανάλωσης καυσίμου περισσότερο από 10%
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ