
Αποκαλύψεις αναφορικά με τα εργατικά ατυχήματα που έχουν λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις της SpaceX κάνει το Reuters, αναφέροντας τουλάχιστον 600 ‒μέχρι πρότινος άγνωστα‒ περιστατικά στην εταιρεία του επιφανούς δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ.
Το αποκαλυπτικό αφιέρωμα του Reuters ξεκινά με μια υπόθεση του 2014, οπότε και εργαζόμενος τραυματίστηκε θανάσιμα μετά από πτώση. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να αποτελεί απότοκο ελλιπών μέτρων προστασίας και κατευθυντήριων γραμμών και διαδικασιών από πλευράς εταιρείας, όπως έκριναν αρμόδιες αρχές.
Ωστόσο, το προαναφερθέν δυστύχημα φαίνεται να αποτελεί μονάχα την κορυφή του παγόβουνου. Η έρευνα του Reuters αναφέρει ότι, από το 2014 έως και σήμερα, η SpaceX έχει εκδηλώσει οριακά αδιαφορία ως προς τα ορθά πρωτόκολλα ασφαλείας και την καλλιέργεια μιας κουλτούρας ασφαλείας στο εργατικό δυναμικό της.
Το «βαρύ» τίμημα των εν λόγω αποφάσεων πληρώνουν οι εργαζόμενοι, με τουλάχιστον 600 τραυματισμούς από το 2014. Εκατοντάδες κοψίματα, 29 κατάγματα ή εξαρθρώσεις, 17 τραυματισμοί κατά τους οποίους χέρια ή δάχτυλα συνεθλίβησαν, εννέα τραυματισμοί στο κεφάλι. Ακόμα, οκτώ τραυματισμοί οδήγησαν σε ακρωτηριασμούς.
Το Reuters προχωρά, επικαλούμενο δηλώσεις νυν και τέως εργαζομένων στη SpaceX, οι οποίοι κάνουν λόγο για ένα χαοτικό περιβάλλον εργασίας, που οδηγεί στους τραυματισμούς, για εργαζομένους με ελλιπείς γνώσεις και εκπαίδευση για τους ρόλους που αναλαμβάνουν και εξουθενωμένους υπαλλήλους. Τα παραπάνω αποτελούν συστατικά του κοκτέιλ αγνόησης των προτύπων ασφαλείας εν μέσω των υψηλών απαιτήσεων.
Προς τι η έλλειψη ασφάλειας
Σύμφωνα με την έρευνα του Reuters, ο λόγος πίσω από την εν λόγω εξέλιξη είναι οι διαστημικές φιλοδοξίες του Ίλον Μασκ, για τις οποίες είναι διατεθειμένος να θυσιάσει ακόμα και την ασφάλεια των εργαζομένων του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ