
Αποκαλύψεις αναφορικά με τα εργατικά ατυχήματα που έχουν λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις της SpaceX κάνει το Reuters, αναφέροντας τουλάχιστον 600 ‒μέχρι πρότινος άγνωστα‒ περιστατικά στην εταιρεία του επιφανούς δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ.
Το αποκαλυπτικό αφιέρωμα του Reuters ξεκινά με μια υπόθεση του 2014, οπότε και εργαζόμενος τραυματίστηκε θανάσιμα μετά από πτώση. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να αποτελεί απότοκο ελλιπών μέτρων προστασίας και κατευθυντήριων γραμμών και διαδικασιών από πλευράς εταιρείας, όπως έκριναν αρμόδιες αρχές.
Ωστόσο, το προαναφερθέν δυστύχημα φαίνεται να αποτελεί μονάχα την κορυφή του παγόβουνου. Η έρευνα του Reuters αναφέρει ότι, από το 2014 έως και σήμερα, η SpaceX έχει εκδηλώσει οριακά αδιαφορία ως προς τα ορθά πρωτόκολλα ασφαλείας και την καλλιέργεια μιας κουλτούρας ασφαλείας στο εργατικό δυναμικό της.
Το «βαρύ» τίμημα των εν λόγω αποφάσεων πληρώνουν οι εργαζόμενοι, με τουλάχιστον 600 τραυματισμούς από το 2014. Εκατοντάδες κοψίματα, 29 κατάγματα ή εξαρθρώσεις, 17 τραυματισμοί κατά τους οποίους χέρια ή δάχτυλα συνεθλίβησαν, εννέα τραυματισμοί στο κεφάλι. Ακόμα, οκτώ τραυματισμοί οδήγησαν σε ακρωτηριασμούς.
Το Reuters προχωρά, επικαλούμενο δηλώσεις νυν και τέως εργαζομένων στη SpaceX, οι οποίοι κάνουν λόγο για ένα χαοτικό περιβάλλον εργασίας, που οδηγεί στους τραυματισμούς, για εργαζομένους με ελλιπείς γνώσεις και εκπαίδευση για τους ρόλους που αναλαμβάνουν και εξουθενωμένους υπαλλήλους. Τα παραπάνω αποτελούν συστατικά του κοκτέιλ αγνόησης των προτύπων ασφαλείας εν μέσω των υψηλών απαιτήσεων.
Προς τι η έλλειψη ασφάλειας
Σύμφωνα με την έρευνα του Reuters, ο λόγος πίσω από την εν λόγω εξέλιξη είναι οι διαστημικές φιλοδοξίες του Ίλον Μασκ, για τις οποίες είναι διατεθειμένος να θυσιάσει ακόμα και την ασφάλεια των εργαζομένων του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ