
Η Υara Clean Ammonia αναπτύσσει αυτή την περίοδο σε συνεργασία με τη νορβηγική εταιρεία διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων NorthSea Container Line το πλοίο Yara Eyde, το πρώτο στον κόσμο containership που θα καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο.
Οι δύο εταίροι σχεδιάζουν μάλιστα την ίδρυση μιας κοινοπραξίας με την ονομασία NCL Oslofjord AS, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση του πρωτοποριακού πλοίου, η παράδοση του οποίου είναι προγραμματισμένη για το 2026. Η εν λόγω κοινοπραξία αναμένεται να αποτελέσει την πρώτη παγκοσμίως εταιρεία διαχείρισης πλοίων η οποία θα επικεντρωθεί αποκλειστικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία υποστηρίζεται και από τη νορβηγική κυβέρνηση, ο οποία έχει χορηγήσει μια χρηματοδότηση ύψους 40 εκατομμυρίων NOK μέσω της νορβηγικής κρατικής επιχείρησης Enova, για την ανάπτυξη του Yara Eyde.
Το πρωτοποριακό containership αναμένεται παράλληλα να εξοπλιστεί με ένα σύστημα μπαταριών χωρητικότητας 250kWh, ενώ θα διαθέτει και την ικανότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Το Yara Eyde πρόκειται να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Νορβηγίας και Γερμανίας, καθιστώντας την εν λόγω διαδρομή την πρώτη θαλάσσια διαδρομή μηδενικών εκπομπών προς την Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή, η Yara Clean Ammonia σχεδιάζει σε συνεργασία με την Azane Fuel Solutions τη δημιουργία ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας, προκειμένου να καταστήσει το εν λόγω καύσιμο διαθέσιμο στη Νορβηγία καθώς και στα λιμάνια της Σκανδιναβίας.
Φωτό: Yara Clean Ammonia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ