
O εξηλεκτρισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να συνιστά σημαντική προτεραιότητα για πολλές χώρες παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτό, το επενδυτικό ενδιαφέρον περιστρέφεται γύρω από εταιρείες που εστιάζουν στην κατασκευή τέτοιων οχημάτων, γεγονός που αποδεικνύεται από το εντυπωσιακό ‒αν και όπως όλα δείχνουν παροδικό‒ ράλι των μετοχών της VinFast στο ντεμπούτο της στον Nasdaq.
Ειδικότερα, οι μετοχές της VinFast εκκίνησαν να τελούν υπό διαπραγμάτευση την Τρίτη 15 Αυγούστου στα $22 και μέχρι το πέρας της ημέρας αναρριχήθηκαν στα $37,06. Το γεγονός αυτό οδήγησε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε επίπεδα άνω των $85 δισ. και συνεπώς ξεπέρασε την κεφαλαιοποίηση εταιρειών όπως η Volkswagen και η Ford.
Ωστόσο, το επίτευγμα αυτό δεν διήρκεσε πολύ. Στις 16 Αυγούστου, οι μετοχές στο κλείσιμο των αγορών τελούσαν υπό διαπραγμάτευση στα $30,11/μετοχή, ενώ στις 17 Αυγούστου στις 20.00 ΕΤ (03.00 ώρα Αθήνας) η μετοχή τελούσε υπό διαπραγμάτευση στα $19,85.
Σε κάθε περίπτωση, το παράδειγμα της VinFast καταδεικνύει την ολοένα και εμφανέστερη εστίαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επί του παρόντος, η εταιρεία κατασκευάζει αυτοκίνητα στο Βιετνάμ και εξάγει ένα μικρό μέρος αυτών στη Βόρεια Αμερική. Δεν έχει το αποτύπωμα εταιρειών όπως η Tesla, όμως προσβλέπει σε ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της μέσω της κατασκευής εργοστασίου στις ΗΠΑ, ετήσιας παραγωγικής ικανότητας 150.000 μονάδων.
Παράλληλα, το Βιετνάμ είναι ιδανικός προορισμός για βιομηχανική παραγωγή, επιχείρημα που υποστηρίζεται και από την επιλογή του κολοσσού HD Hyundai να διατηρεί θυγατρική εκεί. Συνεπώς, και καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν να φαντάζουν «απαραίτητα» στο μέλλον, η προοπτική του Βιετνάμ να καταστεί σημαντική αφετηρία για τα vehicle carriers φαντάζει αρκετά πιθανή.
Πηγή: CNN, WSJ, Reuters, CNBC
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ