
Με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από την έναρξη των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Κίνας-Κένυας, ο πρόεδρος της αφρικανικής χώρας, William Ruto, συνάντησε τον Κινέζο διπλωμάτη και υπουργό Εξωτερικών ‒πλέον‒ Wang Yi το Σάββατο 22 Ιουλίου στο Ναϊρόμπι.
Σύμφωνα με την Πρεσβεία της Κίνας, ο πρόεδρος της Κένυας, William Ruto, ζήτησε από τον Κινέζο αξιωματούχο να μεταφέρει τους ειλικρινείς του χαιρετισμούς στον ομόλογό του Xi Jinping. Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει το έγκυρο ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua, εξύμνησε ιδιαίτερα τις προσπάθειες της Κίνας να αναπτύξει σχέσεις με την Κένυα βασισμένες στην αρχή του αμοιβαίου σεβασμού.
«Η Κένυα είναι αποφασισμένη να ενισχύσει τη συνεργασία της με την Κίνα σε διάφορους τομείς, όπως οι μεταφορές, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.ά., υπό το πλαίσιο της συνεργασίας Belt and Road και του Φόρουμ Κίνας-Αφρικής, με στόχο την προώθηση της συνδεσιμότητας και της περιφερειακής ολοκλήρωσης στην Αφρική και την επίτευξη αμοιβαία επωφελών αποτελεσμάτων», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Κενυάτης πρόεδρος.
Από την πλευρά του, ο Wang Yi ανέφερε ότι η Κίνα είναι έτοιμη να επενδύσει περαιτέρω στους ήδη πολύ ισχυρούς δεσμούς με την Κένυα και να εντείνει την αμοιβαία επωφελή σύμπραξη σε διάφορους τομείς, επισημαίνοντας ότι οι δύο πλευρές πρέπει να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις προκειμένου να επιτύχουν την κοινή ανάπτυξη και κερδοφορία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, με βάση το αφρικανικό μέσο Nation, η Κίνα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος χρηματοδότης της αφρικανικής χώρας, πίσω μόνο από την Παγκόσμια Τράπεζα. Πέραν της οικονομικής συνδρομής της για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού πετρελαίου στο μεγαλύτερο λιμάνι της ανατολικής Αφρικής, στη Μομπάσα, η Κίνα δάνεισε στην Κένυα $4,7 δισ. ευρώ με στόχο τη δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου, γνωστού με το όνομα Standard Gauge Railway.
Αναντίρρητα, οι προαναφερθείσες ενέργειες αποτελούν βήμα προς την ανάπτυξη της χώρας της αφρικανικής ηπείρου. Ωστόσο, όπως γνωστοποιούν οι NY Times, οι συγκεκριμένες δανειοδοτήσεις ενέχουν κινδύνους, με την Κίνα να έχει κατηγορηθεί για debt-trap diplomacy. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται όταν η πιστώτρια χώρα αποσκοπεί σε (γεω)πολιτικό όφελος και η άλλη πλευρά δεν είναι σε θέση να αποπληρώσει το χρέος της. Φυσικά, το νούμερο 2 της παγκόσμιας οικονομίας έχει απορρίψει τέτοιου είδους κατηγορίες, κάνοντας λόγο για προσπάθεια των δυτικών χωρών να εξισώσουν τις υπερχρεωμένες οικονομίες τους με αυτήν της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ