
Την αντίθεσή της στις βλέψεις των αναπτυσσόμενων χωρών για levy στις εκπομπές των πλοίων εκφράζει η Κίνα, πραγματοποιώντας έκκληση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες να σταθούν στο πλευρό της και να αποτρέψουν τη λήψη ενός τέτοιου μέτρου κατά την MEPC 80, που πραγματοποιείται από τις 3 έως και τις 7 Ιουλίου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το Πεκίνο προειδοποιεί ότι υπέρμετρα φιλόδοξοι στόχοι που τίθενται από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες όσον αφορά τα επίπεδα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα αποτελέσουν τροχοπέδη για τη βιώσιμη ανάπτυξη της διεθνούς ναυτιλίας, αυξάνοντας σημαντικά τα κόστη για τη μεταφορά εμπορευμάτων και κατ’ επέκταση διακινδυνεύοντας την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας.
Επιπλέον, η Κίνα αντιτίθεται και σε πιθανή δέσμευση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για ανθρακική ουδετερότητα με ορίζοντα το 2050, προσβλέποντας σε έναν ευρύτερο στόχο επίτευξης ουδέτερου ισοζυγίου κατά τα μέσα του αιώνα. Πέραν αυτού, η Κίνα χαρακτήρισε τη θέσπιση ενός levy στις εκπομπές ως «έναν μασκαρεμένο τρόπο ώστε οι ανεπτυγμένες οικονομίες να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους».
Παράλληλα, στο levy φαίνεται να αντιτίθενται και οι Βραζιλία, Αργεντινή και Νότια Αφρική. Όμως, δεν αληθεύει ότι όλες οι αναπτυσσόμενες ‒ή οικονομικά ασθενέστερες‒ χώρες τάσσονται υπέρ της κινεζικής ρητορικής. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν οι Νήσοι Μάρσαλ, που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο από την αύξηση της στάθμης των υδάτων και συνεπώς έχουν προτείνει τη θέσπιση ενός levy $100/ανά τόνο εκπομπών.
Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι μονάχα οι Νήσοι Μάρσαλ που στέκονται απέναντι στο Πεκίνο. Η Γαλλία έχει πρωτοστατήσει στη συγκέντρωση «συμμάχων» με στόχο τη θέσπιση ενός levy.
Καθώς τα επίπεδα πόλωσης πίσω από τις πόρτες τις MEPC 80 αυξάνονται, η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Άλλωστε, οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί μέχρι το πέρας της εβδομάδας δύναται να επιδράσει σημαντικά ή και καθόλου στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ