
Το αυξανόμενο γεωπολιτικό θερμόμετρο στην Ασία και ο αντίκτυπος των κυρώσεων της Δύσης ενάντια στη Ρωσία προκαλούν ανησυχία στις ναυτιλιακές εταιρείες που συνεργάζονται με εταιρείες της Κίνας. Στο πλαίσιο αυτό, επιθυμούν ρήτρες στα συμβόλαια που υπογράφουν, οι οποίες θα τους προστατεύουν από δυτικές κυρώσεις.
Ειδικότερα, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες πιο απροστάτευτες και δημιουργούν σκοπέλους ρυθμιστικού χαρακτήρα και πονοκεφάλους όσον αφορά τη χρηματοδότηση και την ασφάλιση πλοίων.
Καθώς η κόντρα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας με επίκεντρο την Ταϊβάν εντείνεται, τόσο αυξάνεται η ανησυχία για το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων και ενάντια της Κίνας στο μέλλον. Όπως σημειώνει δημοσίευμα των Financial Times, η Κίνα είναι αρκετά ισχυρότερη οικονομία έναντι της Ρωσίας, οπότε η επιβολή τέτοιου μπαράζ κυρώσεων είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την παγκόσμια οικονομία.
Στο παρελθόν, τα συμβόλαια στη ναυτιλιακή βιομηχανία περιείχαν ρήτρες που τους επέτρεπαν να μην καλύψουν τις υποχρεώσεις τους εφόσον αυτές θα οδηγούσαν σε παράνομες πράξεις. Όμως, οι ρήτρες αυτές δεν καλύπτουν τις κυρώσεις που συνήθως έχουν παροδική ισχύ.
Συνεπώς, σημειώνουν οι Financial Times, οι εταιρείες φαίνεται να επιθυμούν ειδικές ρήτρες, που θα τους επιτρέπουν να μην εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους βάσει ενός συμβολαίου, εφόσον κυρώσεις δημιουργούσαν τον κίνδυνο εμπόριο που πραγματοποιείται σε τακτική βάση να καταστεί παράνομο.
Εντός της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο συγκεκριμένος κίνδυνος είναι σημαντικός, καθώς πολλά συμβόλαια ναύλωσης έχουν μεγάλη διάρκεια. Εκτός αυτού, τυπικά η ναυπήγηση ενός πλοίου διαρκεί περίπου δύο έτη, όμως πλέον ο ορίζοντας ναυπήγησης μετατίθεται πιο αργά στο μέλλον, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ