
Το αυξανόμενο γεωπολιτικό θερμόμετρο στην Ασία και ο αντίκτυπος των κυρώσεων της Δύσης ενάντια στη Ρωσία προκαλούν ανησυχία στις ναυτιλιακές εταιρείες που συνεργάζονται με εταιρείες της Κίνας. Στο πλαίσιο αυτό, επιθυμούν ρήτρες στα συμβόλαια που υπογράφουν, οι οποίες θα τους προστατεύουν από δυτικές κυρώσεις.
Ειδικότερα, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες πιο απροστάτευτες και δημιουργούν σκοπέλους ρυθμιστικού χαρακτήρα και πονοκεφάλους όσον αφορά τη χρηματοδότηση και την ασφάλιση πλοίων.
Καθώς η κόντρα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας με επίκεντρο την Ταϊβάν εντείνεται, τόσο αυξάνεται η ανησυχία για το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων και ενάντια της Κίνας στο μέλλον. Όπως σημειώνει δημοσίευμα των Financial Times, η Κίνα είναι αρκετά ισχυρότερη οικονομία έναντι της Ρωσίας, οπότε η επιβολή τέτοιου μπαράζ κυρώσεων είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την παγκόσμια οικονομία.
Στο παρελθόν, τα συμβόλαια στη ναυτιλιακή βιομηχανία περιείχαν ρήτρες που τους επέτρεπαν να μην καλύψουν τις υποχρεώσεις τους εφόσον αυτές θα οδηγούσαν σε παράνομες πράξεις. Όμως, οι ρήτρες αυτές δεν καλύπτουν τις κυρώσεις που συνήθως έχουν παροδική ισχύ.
Συνεπώς, σημειώνουν οι Financial Times, οι εταιρείες φαίνεται να επιθυμούν ειδικές ρήτρες, που θα τους επιτρέπουν να μην εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους βάσει ενός συμβολαίου, εφόσον κυρώσεις δημιουργούσαν τον κίνδυνο εμπόριο που πραγματοποιείται σε τακτική βάση να καταστεί παράνομο.
Εντός της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο συγκεκριμένος κίνδυνος είναι σημαντικός, καθώς πολλά συμβόλαια ναύλωσης έχουν μεγάλη διάρκεια. Εκτός αυτού, τυπικά η ναυπήγηση ενός πλοίου διαρκεί περίπου δύο έτη, όμως πλέον ο ορίζοντας ναυπήγησης μετατίθεται πιο αργά στο μέλλον, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τον ενεργειακό τομέα έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ για τέταρτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια…
Οι κινητήρες X‑DF‑M της ελβετικής WinGD αποτελούν τεχνολογία διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Παράλληλα, οι methanol-ready εκδόσεις των κινητήρων X-Engine επιτρέπουν τη χρήση…
Σε ισχύ παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές…
Την παράδοση ενός ακόμα υπερσύγχρονου κρουαζιερόπλοιου στη Viking Cruises γνωστοποίησε πρόσφατα ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός Fincantieri. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης, την Πέμπτη 26 Ιουνίου, έλαβε…
Ανάμεικτα παρέμειναν τα συναισθήματα για τη ναυλαγορά των LPG carriers την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 25 Ιουνίου, καθώς οι ναύλοι σημείωσαν αντίρροπες μεταβολές,…
H Daehan Shipbuilding αναμένεται, εντός Ιουλίου, να κάνει άνοιγμα στις δημόσιες αγορές και συγκεκριμένα μέσω της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO) στο Korea Composite Stock…
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ