
Το αυξανόμενο γεωπολιτικό θερμόμετρο στην Ασία και ο αντίκτυπος των κυρώσεων της Δύσης ενάντια στη Ρωσία προκαλούν ανησυχία στις ναυτιλιακές εταιρείες που συνεργάζονται με εταιρείες της Κίνας. Στο πλαίσιο αυτό, επιθυμούν ρήτρες στα συμβόλαια που υπογράφουν, οι οποίες θα τους προστατεύουν από δυτικές κυρώσεις.
Ειδικότερα, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες πιο απροστάτευτες και δημιουργούν σκοπέλους ρυθμιστικού χαρακτήρα και πονοκεφάλους όσον αφορά τη χρηματοδότηση και την ασφάλιση πλοίων.
Καθώς η κόντρα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας με επίκεντρο την Ταϊβάν εντείνεται, τόσο αυξάνεται η ανησυχία για το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων και ενάντια της Κίνας στο μέλλον. Όπως σημειώνει δημοσίευμα των Financial Times, η Κίνα είναι αρκετά ισχυρότερη οικονομία έναντι της Ρωσίας, οπότε η επιβολή τέτοιου μπαράζ κυρώσεων είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την παγκόσμια οικονομία.
Στο παρελθόν, τα συμβόλαια στη ναυτιλιακή βιομηχανία περιείχαν ρήτρες που τους επέτρεπαν να μην καλύψουν τις υποχρεώσεις τους εφόσον αυτές θα οδηγούσαν σε παράνομες πράξεις. Όμως, οι ρήτρες αυτές δεν καλύπτουν τις κυρώσεις που συνήθως έχουν παροδική ισχύ.
Συνεπώς, σημειώνουν οι Financial Times, οι εταιρείες φαίνεται να επιθυμούν ειδικές ρήτρες, που θα τους επιτρέπουν να μην εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους βάσει ενός συμβολαίου, εφόσον κυρώσεις δημιουργούσαν τον κίνδυνο εμπόριο που πραγματοποιείται σε τακτική βάση να καταστεί παράνομο.
Εντός της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο συγκεκριμένος κίνδυνος είναι σημαντικός, καθώς πολλά συμβόλαια ναύλωσης έχουν μεγάλη διάρκεια. Εκτός αυτού, τυπικά η ναυπήγηση ενός πλοίου διαρκεί περίπου δύο έτη, όμως πλέον ο ορίζοντας ναυπήγησης μετατίθεται πιο αργά στο μέλλον, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ