
Τα μέτρα που έλαβαν διεθνείς δυνάμεις ‒κυρίως εκείνες της Δύσης‒ προκειμένου να περιορίσουν την παρουσία του ρωσικού πετρελαίου και των παραγώγων αυτού στις διεθνείς αγορές ίσως δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά οδήγησαν σε αναδιάταξη του θαλάσσιου χάρτη εμπορικών μεταφορών.
Ειδικότερα, την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου 2023, οι εξαγωγές πετρελαιοειδών της Ρωσίας διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο σε κατά 225.000 βαρέλια/ημέρα υψηλότερα επίπεδα έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2022.
Η ζήτηση για ρωσικά πετρελαιοειδή που εξάγονται από τερματικούς στη Βαλτική ‒από όπου πραγματοποιούνται περίπου τα δύο τρίτα των ρωσικών εξαγωγών‒ διαφαίνεται ισχυρή στη Μέση Ανατολή, στην Τουρκία, στην Αφρική, στη Λατινική Αμερική αλλά και στη νοτιοανατολική Ασία, σημειώνεται σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Επιπλέον, οι εξαγωγές από τερματικούς στη Μαύρη Θάλασσα κατευθύνθηκαν σε σημαντικό βαθμό στην Τουρκία, στη βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή.
Παράλληλα, η αύξηση των θαλάσσιων εξαγωγών είναι μονάχα μία από τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί στα ρωσικά πετρελαιοειδή, με ίσως ακόμη σημαντικότερη να είναι η αύξηση των αποστάσεων που διανύουν. Η άνοδος των τονομιλίων ενισχύει τους ναύλους, καθώς περιορίζει την προσφορά πλοίων.
Συνεπώς, όπως υπογραμμίζει η Gibson, όσο αυξάνονται τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικά πετρελαιοειδή ‒αλλά όσο αυξάνεται και ο χρόνος που απαιτείται για την πραγματοποίηση των ταξιδιών τους‒ οι δυναμικές στην αγορά μεταβάλλονται, περιορίζοντας περαιτέρω το διαθέσιμο τονάζ για τη μεταφορά προϊόντων που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, η Ρωσία φαίνεται να έχει βρει εναλλακτικές για τα ενεργειακά αγαθά της, αυξάνοντας τις αποστάσεις που καλούνται να καλύψουν τα δεξαμενόπλοια και κατ’ επέκταση προκαλώντας αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς των clean product tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ