
Η Ελλάδα γίνεται πλέον πύλη υγροποιημένου φυσικού αερίου για όλο τον κόσμο, επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MYTILINEOS Ευάγγελος Μυτιληναίος σε συνέντευξη στον βρετανικό, οικονομικό, τηλεοπτικό σταθμό CNBC και στην εκπομπή Squawk Box.
«Η Ελλάδα έχει μοναδική θέση επειδή έχει ευκολότερη πρόσβαση στον βορρά. Η Ιταλία είναι ήδη μια πολύ μεγάλη αγορά, φέρνει απευθείας αγωγό από την Αφρική πολλά χρόνια τώρα. Η δυτική Ευρώπη έχει τις δικές της υποδομές. Στην Ελλάδα είναι διαφορετικά ενώ χρειάζονται υποδομές και για άλλα μέρη όπως η Βουλγαρία, η Βόρεια Μακεδονία, η Ρουμανία και ακόμη πιο πάνω – στη ΝΑ και Ανατολική πλευρά της Ευρώπης. Γι’ αυτό λοιπόν η Ελλάδα γίνεται τόσο δημοφιλής και χρειάζονται τόσοι όγκοι για να καλυφθούν οι απαιτήσεις», τόνισε συγκεκριμένα.
Ο κ. Μητιληναίος επανέλαβε τις επικρίσεις που έχει διατυπώσει και στο παρελθόν για τους χειρισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας και τον κίνδυνο αποβιομηχάνισης της Ευρώπης – ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή του αμερικανικού νόμου για τον περιορισμό του Πληθωρισμού (IRA), ενώ με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της Eurometaux, δεσμεύθηκε ότι θα συνεχίσει να μάχεται για την προάσπιση της ευρωπαϊκής ενεργοβόρου βιομηχανίας.
«Νομίζω ότι οι ΗΠΑ έκαναν το σωστό σε αυτή την περίπτωση και οι Ευρωπαίοι πάλι σέρνονται πίσω. Είναι μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για να καταλάβουν όλοι για τι πράγμα μιλάμε: Η αμερικανική κυβέρνηση δίνει ένα καρότο στις εταιρείες προκειμένου να γίνουν πράσινες, να επενδύσουν πράσινα και ούτω καθεξής. Αντίθετα, οι ευρωπαϊκές αρχές λειτουργούν τιμωρητικά αν συνεχίσεις τις παλιές σου πρακτικές. Έτσι, από τη μία πλευρά έχουμε ένα δώρο από την κυβέρνηση και από την άλλη έχουμε μια ποινή για τις εταιρείες, και φυσικά οι εταιρείες προτιμούν το δώρο της αμερικανικής κυβέρνησης παρά την ποινή των ευρωπαϊκών αρχών. Αυτή είναι με πολύ απλά λόγια η διαφορά μεταξύ του ΙRA και των ευρωπαϊκών ενεργειών μέχρι στιγμής», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ