
Η Ελλάδα γίνεται πλέον πύλη υγροποιημένου φυσικού αερίου για όλο τον κόσμο, επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MYTILINEOS Ευάγγελος Μυτιληναίος σε συνέντευξη στον βρετανικό, οικονομικό, τηλεοπτικό σταθμό CNBC και στην εκπομπή Squawk Box.
«Η Ελλάδα έχει μοναδική θέση επειδή έχει ευκολότερη πρόσβαση στον βορρά. Η Ιταλία είναι ήδη μια πολύ μεγάλη αγορά, φέρνει απευθείας αγωγό από την Αφρική πολλά χρόνια τώρα. Η δυτική Ευρώπη έχει τις δικές της υποδομές. Στην Ελλάδα είναι διαφορετικά ενώ χρειάζονται υποδομές και για άλλα μέρη όπως η Βουλγαρία, η Βόρεια Μακεδονία, η Ρουμανία και ακόμη πιο πάνω – στη ΝΑ και Ανατολική πλευρά της Ευρώπης. Γι’ αυτό λοιπόν η Ελλάδα γίνεται τόσο δημοφιλής και χρειάζονται τόσοι όγκοι για να καλυφθούν οι απαιτήσεις», τόνισε συγκεκριμένα.
Ο κ. Μητιληναίος επανέλαβε τις επικρίσεις που έχει διατυπώσει και στο παρελθόν για τους χειρισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας και τον κίνδυνο αποβιομηχάνισης της Ευρώπης – ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή του αμερικανικού νόμου για τον περιορισμό του Πληθωρισμού (IRA), ενώ με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της Eurometaux, δεσμεύθηκε ότι θα συνεχίσει να μάχεται για την προάσπιση της ευρωπαϊκής ενεργοβόρου βιομηχανίας.
«Νομίζω ότι οι ΗΠΑ έκαναν το σωστό σε αυτή την περίπτωση και οι Ευρωπαίοι πάλι σέρνονται πίσω. Είναι μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για να καταλάβουν όλοι για τι πράγμα μιλάμε: Η αμερικανική κυβέρνηση δίνει ένα καρότο στις εταιρείες προκειμένου να γίνουν πράσινες, να επενδύσουν πράσινα και ούτω καθεξής. Αντίθετα, οι ευρωπαϊκές αρχές λειτουργούν τιμωρητικά αν συνεχίσεις τις παλιές σου πρακτικές. Έτσι, από τη μία πλευρά έχουμε ένα δώρο από την κυβέρνηση και από την άλλη έχουμε μια ποινή για τις εταιρείες, και φυσικά οι εταιρείες προτιμούν το δώρο της αμερικανικής κυβέρνησης παρά την ποινή των ευρωπαϊκών αρχών. Αυτή είναι με πολύ απλά λόγια η διαφορά μεταξύ του ΙRA και των ευρωπαϊκών ενεργειών μέχρι στιγμής», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταρρυθμίσεων Ραφαέλε Φίττο και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το σχέδιο της Κομισιόν…

Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο «οικόπεδο 2»…

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ότι θα απαιτήσει από τις εταιρείες αεροπορικών μεταφορών να περικόψουν τις πτήσεις από αύριο Παρασκευή 7…

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ