
Η Ελλάδα γίνεται πλέον πύλη υγροποιημένου φυσικού αερίου για όλο τον κόσμο, επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MYTILINEOS Ευάγγελος Μυτιληναίος σε συνέντευξη στον βρετανικό, οικονομικό, τηλεοπτικό σταθμό CNBC και στην εκπομπή Squawk Box.
«Η Ελλάδα έχει μοναδική θέση επειδή έχει ευκολότερη πρόσβαση στον βορρά. Η Ιταλία είναι ήδη μια πολύ μεγάλη αγορά, φέρνει απευθείας αγωγό από την Αφρική πολλά χρόνια τώρα. Η δυτική Ευρώπη έχει τις δικές της υποδομές. Στην Ελλάδα είναι διαφορετικά ενώ χρειάζονται υποδομές και για άλλα μέρη όπως η Βουλγαρία, η Βόρεια Μακεδονία, η Ρουμανία και ακόμη πιο πάνω – στη ΝΑ και Ανατολική πλευρά της Ευρώπης. Γι’ αυτό λοιπόν η Ελλάδα γίνεται τόσο δημοφιλής και χρειάζονται τόσοι όγκοι για να καλυφθούν οι απαιτήσεις», τόνισε συγκεκριμένα.
Ο κ. Μητιληναίος επανέλαβε τις επικρίσεις που έχει διατυπώσει και στο παρελθόν για τους χειρισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας και τον κίνδυνο αποβιομηχάνισης της Ευρώπης – ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή του αμερικανικού νόμου για τον περιορισμό του Πληθωρισμού (IRA), ενώ με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της Eurometaux, δεσμεύθηκε ότι θα συνεχίσει να μάχεται για την προάσπιση της ευρωπαϊκής ενεργοβόρου βιομηχανίας.
«Νομίζω ότι οι ΗΠΑ έκαναν το σωστό σε αυτή την περίπτωση και οι Ευρωπαίοι πάλι σέρνονται πίσω. Είναι μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για να καταλάβουν όλοι για τι πράγμα μιλάμε: Η αμερικανική κυβέρνηση δίνει ένα καρότο στις εταιρείες προκειμένου να γίνουν πράσινες, να επενδύσουν πράσινα και ούτω καθεξής. Αντίθετα, οι ευρωπαϊκές αρχές λειτουργούν τιμωρητικά αν συνεχίσεις τις παλιές σου πρακτικές. Έτσι, από τη μία πλευρά έχουμε ένα δώρο από την κυβέρνηση και από την άλλη έχουμε μια ποινή για τις εταιρείες, και φυσικά οι εταιρείες προτιμούν το δώρο της αμερικανικής κυβέρνησης παρά την ποινή των ευρωπαϊκών αρχών. Αυτή είναι με πολύ απλά λόγια η διαφορά μεταξύ του ΙRA και των ευρωπαϊκών ενεργειών μέχρι στιγμής», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ