
Σημαντική παραμένει η δραστηριότητα των Ελλήνων στην αγορά παραγγελιών, με τις νεότερες επενδύσεις, βάσει ναυλομεσιτικών πηγών, να αφορούν πληθώρα πλοίων διαφορετικών τύπων.
Ειδικότερα, η Thenamaris, με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Μαρτίνο, προέβη στην παραγγελία τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου Aframax στο κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao, καθένα εκ των οποίων θα διαθέτει χωρητικότητα 115.000 dwt και θα κοστίσει $63,5 εκατ. Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοσή τους αναμένεται το 2025.
Επιπλέον, η Kyklades Maritime, με επικεφαλής τον κ. Γιάννη Αλαφούζο, στρέφεται στο κινεζικό ναυπηγείο CHI Yangzhou για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων τύπου Aframax. Καθένα εκ των δύο θα διαθέτει χωρητικότητα 115.000 dwt, θα είναι εξοπλισμένο με scrubbers, ενώ το κόστος τους θα είναι περί τα $61,5 εκατ. έκαστο. Η παράδοσή τους εκτιμάται πως θα λάβει χώρα εντός του 2025.
Την ίδια ώρα, σε περαιτέρω επέκταση στην αγορά των LPG carriers φαίνεται να στοχεύει η Latsco Shipmanagement, με επικεφαλής τον κ. Πάρη Κασιδόκωστα. Η εταιρεία προέβη στην παραγγελία δύο VLGCs, με μεταφορική ικανότητα 88.000 κ.μ. έκαστο. Τα πλοία, καθένα εκ των οποίων έχει κόστος που αγγίζει τα $99 εκατ., θα ναυπηγηθούν από την KSOE και η παράδοσή τους αναμένεται το 2025.
Στην αγορά των νεότευκτων επικεντρώνεται και η Sea Pioneer, με επικεφαλής τον κ. Βασίλη Μπακολίτσα, καθώς προέβη στην παραγγελία τριών bulk carriers τύπου Post-Panamax στα ιαπωνικά ναυπηγεία Oshima Shipbuilding. Καθένα εκ των πλοίων κοστίζει $38 εκατ., διαθέτει χωρητικότητα 82.000 dwt και αναμένεται να παραδοθούν το 2025.
Παράλληλα, η Evalend Shipping, με επικεφαλής τον κ. Κρίτωνα Λεντούδη, προχώρησε στην παραγγελία τόσο bulk carriers όσο και δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια τύπου MR (χωρητικότητα 50.000 dwt) στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang, το κόστος των οποίων αθροιστικά φτάνει τα $80 εκατ., με ορίζοντα παράδοσης το 2025. Εκτός αυτού, δύο bulk carriers στο ίδιο ναυπηγείο, καθένα εκ των οποίων θα διαθέτει χωρητικότητα 40.000 dwt και θα έχει κόστος $29,5 εκατ. Η παράδοση και των bulk carriers αναμένεται εντός του 2025.
Πηγή: Intermodal, Allied
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ