
Πιστός στο πλάνο περικοπής της προσφοράς πετρελαίου με ορίζοντα το τέλος του επόμενου έτους αναμένεται να μείνει ο OPEC+. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι υπουργοί Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας και του Ιράκ συναντήθηκαν την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου και υπογράμμισαν την ανάγκη διατήρησης των περικοπών.
Επιπλέον, ανέφεραν χαρακτηριστικά τη σημαντικότητα ταχείας αντίδρασης σε περίπτωση που απαιτηθεί να ληφθούν μέτρα με επίκεντρο την παραγωγή προκειμένου να παραμείνουν εξισορροπημένες οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά πετρελαίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο OPEC+ έχει προβεί σε περικοπή της παραγωγής του πετρελαίου κατά 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα με ορίζοντα το τέλος του 2023.
Παράλληλα, παρά το γεγονός ότι η πολιτική που ακολουθεί ο OPEC+ έχει προκαλέσει αντιδράσεις στη Δύση και δη στις ΗΠΑ, οι ανησυχίες περί πλεονάζουσας προσφοράς εντείνονται στη σκιά της έξαρσης κρουσμάτων της πανδημίας στην Κίνα. Η Κίνα βιώνει ίσως το ισχυρότερο κύμα της πανδημίας καταγράφοντας διαδοχικά ρεκόρ ημερήσιων κρουσμάτων.
Βάσει των τεκμηρίων του παρελθόντος και παρότι το Πεκίνο έχει αναγγείλει μερική χαλάρωση των υγειονομικών περιορισμών, πιθανό διαφαίνεται ένα σενάριο λήψης οριζόντιων μέτρων προς αναχαίτιση του πανδημικού κύματος στη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη. Λαμβάνοντας υπόψη τον κεντρικό ρόλο της Κίνας ως κινητήρια δύναμη στην αγορά πετρελαίου, οι ανησυχίες του πετρελαϊκού Οργανισμού φαντάζουν ολοένα και λιγότερο αβάσιμες.
Η επόμενη συνεδρίαση του OPEC+ είναι προγραμματισμένη για τις 4 Δεκεμβρίου, οπότε και βάσει των πρόσφατων δηλώσεων, δεν αναμένεται κάποια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ