Μια νέα κατάρρευση τύπου Hanjin, o «εφιάλτης» της Σεούλ

Μια νέα κατάρρευση τύπου Hanjin, o «εφιάλτης» της Σεούλ

234
Μια νέα κατάρρευση τύπου Hanjin, o «εφιάλτης» της Σεούλ

H κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σχέδια ύψους $2 δισ. για την υποστήριξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η ναυλαγορά στα liners υποχωρεί διαρκώς, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σημαντική πτώση των παραγγελιών το 2023.

Νωρίτερα η κυβέρνηση της ασιατικής χώρας είχε ανακοινώσει επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για τα ναυπηγεία, αλλά και νέες πολιτικές για την αντιμετώπιση του ελλείμματος εργατικού δυναμικού στις εγχώριες γιάρδες. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Νότιας Κορέας, στρατηγικό πλάνο της κυβέρνησης είναι η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας μιας κρίσης στον ευρύτερο κλάδο, όμοιας με αυτή που σημειώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping κήρυξε επίσημα πτώχευση το 2017 υπό το βάρος των οικονομικών της υποχρεώσεων. Τα απόνερα της χρεοκοπίας της Hanjin ήταν εμφανή και στα ναυπηγεία, καθώς τότε μεγάλες liner εταιρείες επέλεγαν να ναυλώνουν πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας σε πολύ χαμηλές τιμές και να ακυρώνουν παραγγελίες που είχαν τοποθετήσει.

Στο πλαίσιο αυτό, περίπου $1,2 δισ. θα διοχετευθούν σε μικρότερους μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στις ενδομεταφορές, για τη ναυπήγηση έως 50 πλοίων από εγχώρια ναυπηγεία έως το 2026.

Ακόμη, προκειμένου η κυβέρνηση να έχει μια καλύτερη εικόνα της ναυλαγοράς με επίκεντρο routes της Νότιας Κορέας, θα εκκινήσει ένας νέος δείκτης με την ονομασία Korea Container Composite Index (KCCI). Η Korea Ocean Business Corporation ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στο εν λόγω project δύο χρόνια πριν, εν μέσω σημαντικών διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, αποτέλεσμα της πανδημίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.