
H κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σχέδια ύψους $2 δισ. για την υποστήριξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η ναυλαγορά στα liners υποχωρεί διαρκώς, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σημαντική πτώση των παραγγελιών το 2023.
Νωρίτερα η κυβέρνηση της ασιατικής χώρας είχε ανακοινώσει επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για τα ναυπηγεία, αλλά και νέες πολιτικές για την αντιμετώπιση του ελλείμματος εργατικού δυναμικού στις εγχώριες γιάρδες. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Νότιας Κορέας, στρατηγικό πλάνο της κυβέρνησης είναι η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας μιας κρίσης στον ευρύτερο κλάδο, όμοιας με αυτή που σημειώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping κήρυξε επίσημα πτώχευση το 2017 υπό το βάρος των οικονομικών της υποχρεώσεων. Τα απόνερα της χρεοκοπίας της Hanjin ήταν εμφανή και στα ναυπηγεία, καθώς τότε μεγάλες liner εταιρείες επέλεγαν να ναυλώνουν πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας σε πολύ χαμηλές τιμές και να ακυρώνουν παραγγελίες που είχαν τοποθετήσει.
Στο πλαίσιο αυτό, περίπου $1,2 δισ. θα διοχετευθούν σε μικρότερους μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στις ενδομεταφορές, για τη ναυπήγηση έως 50 πλοίων από εγχώρια ναυπηγεία έως το 2026.
Ακόμη, προκειμένου η κυβέρνηση να έχει μια καλύτερη εικόνα της ναυλαγοράς με επίκεντρο routes της Νότιας Κορέας, θα εκκινήσει ένας νέος δείκτης με την ονομασία Korea Container Composite Index (KCCI). Η Korea Ocean Business Corporation ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στο εν λόγω project δύο χρόνια πριν, εν μέσω σημαντικών διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, αποτέλεσμα της πανδημίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ