
H κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σχέδια ύψους $2 δισ. για την υποστήριξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η ναυλαγορά στα liners υποχωρεί διαρκώς, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σημαντική πτώση των παραγγελιών το 2023.
Νωρίτερα η κυβέρνηση της ασιατικής χώρας είχε ανακοινώσει επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για τα ναυπηγεία, αλλά και νέες πολιτικές για την αντιμετώπιση του ελλείμματος εργατικού δυναμικού στις εγχώριες γιάρδες. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Νότιας Κορέας, στρατηγικό πλάνο της κυβέρνησης είναι η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας μιας κρίσης στον ευρύτερο κλάδο, όμοιας με αυτή που σημειώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping κήρυξε επίσημα πτώχευση το 2017 υπό το βάρος των οικονομικών της υποχρεώσεων. Τα απόνερα της χρεοκοπίας της Hanjin ήταν εμφανή και στα ναυπηγεία, καθώς τότε μεγάλες liner εταιρείες επέλεγαν να ναυλώνουν πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας σε πολύ χαμηλές τιμές και να ακυρώνουν παραγγελίες που είχαν τοποθετήσει.
Στο πλαίσιο αυτό, περίπου $1,2 δισ. θα διοχετευθούν σε μικρότερους μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στις ενδομεταφορές, για τη ναυπήγηση έως 50 πλοίων από εγχώρια ναυπηγεία έως το 2026.
Ακόμη, προκειμένου η κυβέρνηση να έχει μια καλύτερη εικόνα της ναυλαγοράς με επίκεντρο routes της Νότιας Κορέας, θα εκκινήσει ένας νέος δείκτης με την ονομασία Korea Container Composite Index (KCCI). Η Korea Ocean Business Corporation ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στο εν λόγω project δύο χρόνια πριν, εν μέσω σημαντικών διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, αποτέλεσμα της πανδημίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ