
H κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σχέδια ύψους $2 δισ. για την υποστήριξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς η ναυλαγορά στα liners υποχωρεί διαρκώς, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σημαντική πτώση των παραγγελιών το 2023.
Νωρίτερα η κυβέρνηση της ασιατικής χώρας είχε ανακοινώσει επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για τα ναυπηγεία, αλλά και νέες πολιτικές για την αντιμετώπιση του ελλείμματος εργατικού δυναμικού στις εγχώριες γιάρδες. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Νότιας Κορέας, στρατηγικό πλάνο της κυβέρνησης είναι η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας μιας κρίσης στον ευρύτερο κλάδο, όμοιας με αυτή που σημειώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Υπενθυμίζεται ότι η Hanjin Shipping κήρυξε επίσημα πτώχευση το 2017 υπό το βάρος των οικονομικών της υποχρεώσεων. Τα απόνερα της χρεοκοπίας της Hanjin ήταν εμφανή και στα ναυπηγεία, καθώς τότε μεγάλες liner εταιρείες επέλεγαν να ναυλώνουν πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας σε πολύ χαμηλές τιμές και να ακυρώνουν παραγγελίες που είχαν τοποθετήσει.
Στο πλαίσιο αυτό, περίπου $1,2 δισ. θα διοχετευθούν σε μικρότερους μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στις ενδομεταφορές, για τη ναυπήγηση έως 50 πλοίων από εγχώρια ναυπηγεία έως το 2026.
Ακόμη, προκειμένου η κυβέρνηση να έχει μια καλύτερη εικόνα της ναυλαγοράς με επίκεντρο routes της Νότιας Κορέας, θα εκκινήσει ένας νέος δείκτης με την ονομασία Korea Container Composite Index (KCCI). Η Korea Ocean Business Corporation ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στο εν λόγω project δύο χρόνια πριν, εν μέσω σημαντικών διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, αποτέλεσμα της πανδημίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ