Bulk carriers: Το χαμηλό orderbook, επιπλέον παράγοντας αισιοδοξίας;

Bulk carriers: Το χαμηλό orderbook, επιπλέον παράγοντας αισιοδοξίας;

219
Bulk carriers: Το χαμηλό orderbook, επιπλέον παράγοντας αισιοδοξίας;

Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παραμένει το orderbook των bulk carriers, με την BIMCO να εκτιμά ότι οι παραδόσεις των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ενδέχεται να διαμορφωθούν σε χαμηλό 19 ετών το 2024.

Ειδικότερα, υπολογίζεται ότι το 2024 θα παραδοθούν bulk carriers συνολικής χωρητικότητας 23,8 εκατ. dwt. Επί του παρόντος, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται σε 66,7 εκατ. dwt, με το ποσοστό orderbook και στόλου σε όρους χωρητικότητας να είναι ίσο με μόλις 6,9%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά του από το 1996.

Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, οι περισσότερες παραδόσεις πλοίων θα αφορούν Panamaxes και Supramaxes, ενώ τα Capesizes θα αντιστοιχούν στο 27,8% του συνόλου το 2024, έναντι του μέσου όρου δεκαετίας ίσου με 40,9%.

Παράλληλα, το orderbook των bulk carriers δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά εντός των επόμενων ετών. Το γεγονός αυτό οφείλεται σε πληθώρα παραγόντων. Κατ’ αρχάς επικρατεί οικονομική αβεβαιότητα, γεγονός που επηρεάζει τις επενδύσεις. Επιπλέον, η ενεργειακή μετάβαση συνεχίζει να αποτελεί παράγοντα Χ, δίχως να έχει ακόμη ξεκαθαριστεί το μέλλον της πρόωσης. Εκτός αυτών, τα διαθέσιμα slots στα ναυπηγεία παραμένουν περιορισμένα, λόγω του σημαντικού όγκου παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2021 και στις αρχές του 2022.

Συνεπώς, και δεδομένης της εφαρμογής του CII από τις αρχές του επόμενου έτους, οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης για την αγορά των bulk carriers διαφαίνονται ευνοϊκές βραχυπρόθεσμα. Υποστήριξη για την αγορά αναμένεται να προσφέρει και η Κίνα, με την κινεζική ζήτηση για τα χύδην ξηρά φορτία να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.