
Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα παραμένει το orderbook των bulk carriers, με την BIMCO να εκτιμά ότι οι παραδόσεις των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ενδέχεται να διαμορφωθούν σε χαμηλό 19 ετών το 2024.
Ειδικότερα, υπολογίζεται ότι το 2024 θα παραδοθούν bulk carriers συνολικής χωρητικότητας 23,8 εκατ. dwt. Επί του παρόντος, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται σε 66,7 εκατ. dwt, με το ποσοστό orderbook και στόλου σε όρους χωρητικότητας να είναι ίσο με μόλις 6,9%, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδά του από το 1996.
Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, οι περισσότερες παραδόσεις πλοίων θα αφορούν Panamaxes και Supramaxes, ενώ τα Capesizes θα αντιστοιχούν στο 27,8% του συνόλου το 2024, έναντι του μέσου όρου δεκαετίας ίσου με 40,9%.
Παράλληλα, το orderbook των bulk carriers δεν αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά εντός των επόμενων ετών. Το γεγονός αυτό οφείλεται σε πληθώρα παραγόντων. Κατ’ αρχάς επικρατεί οικονομική αβεβαιότητα, γεγονός που επηρεάζει τις επενδύσεις. Επιπλέον, η ενεργειακή μετάβαση συνεχίζει να αποτελεί παράγοντα Χ, δίχως να έχει ακόμη ξεκαθαριστεί το μέλλον της πρόωσης. Εκτός αυτών, τα διαθέσιμα slots στα ναυπηγεία παραμένουν περιορισμένα, λόγω του σημαντικού όγκου παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2021 και στις αρχές του 2022.
Συνεπώς, και δεδομένης της εφαρμογής του CII από τις αρχές του επόμενου έτους, οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης για την αγορά των bulk carriers διαφαίνονται ευνοϊκές βραχυπρόθεσμα. Υποστήριξη για την αγορά αναμένεται να προσφέρει και η Κίνα, με την κινεζική ζήτηση για τα χύδην ξηρά φορτία να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ