Περαιτέρω πτώση σημειώθηκε στους ναύλους των containerships την εβδομάδα 10-16/11, με τον σχετικό δείκτη της Drewry WCI να διαμορφώνεται στα $2.591,41/FEU, αφότου κατέγραψε μείωση 7% σε εβδομαδιαία βάση.
Πλέον ο δείκτης είναι σε κατά 72% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση, σε κατά 31% χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον κυλιόμενο μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών, όμως σε κατά 82% υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του 2019.
Οι ισχυρότερες πτώσεις σημειώθηκαν στα fronthaul routes μεταξύ Κίνας-ΗΠΑ και Κίνας-Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, στο route Σαγκάη-Ρότερνταμ σημειώθηκε πτώση 14%, με τους ναύλους να ανέρχονται σε $2.687/FEU. Στο route Σαγκάη-Λος Άντζελες και στο route Σαγκάη-Νέα Υόρκη, η πτώση ήταν ίση με 6% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα $2.130/FEU και στα $5.045/FEU αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι μεταξύ Ρότερνταμ και Νέας Υόρκης παρέμειναν οριακά αμετάβλητοι. Συνεπώς, στο route Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη οι ναύλοι παραμένουν σε κατά 17% υψηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση. Μάλιστα, πρόκειται για το μοναδικό από τα κύρια routes που λαμβάνει υπόψη της η Drewry στο οποίο οι ναύλοι είναι σε τόσο υψηλά επίπεδα ‒ $7.363/FEU.
Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι θα καταγράψουν περαιτέρω πτώση τις ερχόμενες εβδομάδες, όμως μικρότερη από εβδομάδα σε εβδομάδα σε σύγκριση με εκείνες των τελευταίων εβδομάδων. Ωστόσο, η εκτίμηση αυτή –που είναι ίδια τις τελευταίες εβδομάδες– δεν έχει δικαιώσει επί του παρόντος τους αναλυτές της.