
Η Επιτροπή Συμβολαίων (Documentary Committee) της BIMCO, στην οποία εκπροσωπούνται όλες οι σημαντικές χώρες της ναυτιλίας (25 και πλέον χώρες), υιοθέτησε τη ρήτρα CII Operations Clause for Time Charter Parties με στόχο να βοηθήσει τη βιομηχανία να εφαρμόσει τις νέες απαιτήσεις του ΙΜΟ.
Οι νέοι κανονισμοί για την ένταση άνθρακα της παγκόσμιας ναυτιλίας θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023. Ναυτιλιακοί κύκλοι σημειώνουν ότι η πολυπλοκότητα του CII θα επιδράσει σημαντικά στη μελλοντική λειτουργία των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πλοιοκτήτες και ναυλωτές πρέπει να υιοθετήσουν νέους τρόπους συνεργασίας, ενώ νέες ρήτρες θα χρειαστούν στα ναυλοσύμφωνα.
Το σημείο εκκίνησης για τη νέα ρήτρα είναι ότι ο ναυλωτής που χρονοναυλώνει το πλοίο θα είναι υπεύθυνος για τις εκπομπές του πλοίου, καθώς λαμβάνει τις αποφάσεις για τη λειτουργία του. Όταν εισέρχονται σε μια συμφωνία ναύλωσης ή ενσωματώνουν τη ρήτρα στα υπάρχοντα ναυλοσύμφωνα, τα αντισυμβαλλόμενα μέρη θα συμφωνούν στην επίτευξη συγκεκριμένου CII κάθε χρόνο.
«Μετά από περισσότερους από οκτώ μήνες διαβουλεύσεων, φτάσαμε σε μια ρήτρα που αποτελεί ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για διαπραγματεύσεις πλοιοκτητών και ναυλωτών», ανέφερε ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Συμβολαίων της BIMCO.
Υπενθυμίζεται ότι η BIMCO εξέδωσε αντίστοιχες ρήτρες για το ETS και τον EEXI. Σε άρθρο του στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, ανέφερε: «Ο κανονισμός CII θα αλλάξει ριζικά τις σχέσεις μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών, οι οποίες, παραδοσιακά, είναι σχέσεις αντιπαλότητας. Τώρα, για να ικανοποιηθεί αυτός ο κανονισμός, πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και ειλικρινής συνεργασία μεταξύ των δύο μερών, και αυτό προκρίνει η ρήτρα της BIMCO, σπρώχνοντας τα μέρη σε “αναγκαστική” συνεργασία πριν από την επίκληση “κυρώσεων” λόγω αθέτησης υποχρεώσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ