
Η Επιτροπή Συμβολαίων (Documentary Committee) της BIMCO, στην οποία εκπροσωπούνται όλες οι σημαντικές χώρες της ναυτιλίας (25 και πλέον χώρες), υιοθέτησε τη ρήτρα CII Operations Clause for Time Charter Parties με στόχο να βοηθήσει τη βιομηχανία να εφαρμόσει τις νέες απαιτήσεις του ΙΜΟ.
Οι νέοι κανονισμοί για την ένταση άνθρακα της παγκόσμιας ναυτιλίας θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023. Ναυτιλιακοί κύκλοι σημειώνουν ότι η πολυπλοκότητα του CII θα επιδράσει σημαντικά στη μελλοντική λειτουργία των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πλοιοκτήτες και ναυλωτές πρέπει να υιοθετήσουν νέους τρόπους συνεργασίας, ενώ νέες ρήτρες θα χρειαστούν στα ναυλοσύμφωνα.
Το σημείο εκκίνησης για τη νέα ρήτρα είναι ότι ο ναυλωτής που χρονοναυλώνει το πλοίο θα είναι υπεύθυνος για τις εκπομπές του πλοίου, καθώς λαμβάνει τις αποφάσεις για τη λειτουργία του. Όταν εισέρχονται σε μια συμφωνία ναύλωσης ή ενσωματώνουν τη ρήτρα στα υπάρχοντα ναυλοσύμφωνα, τα αντισυμβαλλόμενα μέρη θα συμφωνούν στην επίτευξη συγκεκριμένου CII κάθε χρόνο.
«Μετά από περισσότερους από οκτώ μήνες διαβουλεύσεων, φτάσαμε σε μια ρήτρα που αποτελεί ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για διαπραγματεύσεις πλοιοκτητών και ναυλωτών», ανέφερε ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Συμβολαίων της BIMCO.
Υπενθυμίζεται ότι η BIMCO εξέδωσε αντίστοιχες ρήτρες για το ETS και τον EEXI. Σε άρθρο του στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, ανέφερε: «Ο κανονισμός CII θα αλλάξει ριζικά τις σχέσεις μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών, οι οποίες, παραδοσιακά, είναι σχέσεις αντιπαλότητας. Τώρα, για να ικανοποιηθεί αυτός ο κανονισμός, πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και ειλικρινής συνεργασία μεταξύ των δύο μερών, και αυτό προκρίνει η ρήτρα της BIMCO, σπρώχνοντας τα μέρη σε “αναγκαστική” συνεργασία πριν από την επίκληση “κυρώσεων” λόγω αθέτησης υποχρεώσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ