
Η Επιτροπή Συμβολαίων (Documentary Committee) της BIMCO, στην οποία εκπροσωπούνται όλες οι σημαντικές χώρες της ναυτιλίας (25 και πλέον χώρες), υιοθέτησε τη ρήτρα CII Operations Clause for Time Charter Parties με στόχο να βοηθήσει τη βιομηχανία να εφαρμόσει τις νέες απαιτήσεις του ΙΜΟ.
Οι νέοι κανονισμοί για την ένταση άνθρακα της παγκόσμιας ναυτιλίας θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023. Ναυτιλιακοί κύκλοι σημειώνουν ότι η πολυπλοκότητα του CII θα επιδράσει σημαντικά στη μελλοντική λειτουργία των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πλοιοκτήτες και ναυλωτές πρέπει να υιοθετήσουν νέους τρόπους συνεργασίας, ενώ νέες ρήτρες θα χρειαστούν στα ναυλοσύμφωνα.
Το σημείο εκκίνησης για τη νέα ρήτρα είναι ότι ο ναυλωτής που χρονοναυλώνει το πλοίο θα είναι υπεύθυνος για τις εκπομπές του πλοίου, καθώς λαμβάνει τις αποφάσεις για τη λειτουργία του. Όταν εισέρχονται σε μια συμφωνία ναύλωσης ή ενσωματώνουν τη ρήτρα στα υπάρχοντα ναυλοσύμφωνα, τα αντισυμβαλλόμενα μέρη θα συμφωνούν στην επίτευξη συγκεκριμένου CII κάθε χρόνο.
«Μετά από περισσότερους από οκτώ μήνες διαβουλεύσεων, φτάσαμε σε μια ρήτρα που αποτελεί ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για διαπραγματεύσεις πλοιοκτητών και ναυλωτών», ανέφερε ο Nicholas Fell, πρόεδρος της Επιτροπής Συμβολαίων της BIMCO.
Υπενθυμίζεται ότι η BIMCO εξέδωσε αντίστοιχες ρήτρες για το ETS και τον EEXI. Σε άρθρο του στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, ανέφερε: «Ο κανονισμός CII θα αλλάξει ριζικά τις σχέσεις μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών, οι οποίες, παραδοσιακά, είναι σχέσεις αντιπαλότητας. Τώρα, για να ικανοποιηθεί αυτός ο κανονισμός, πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και ειλικρινής συνεργασία μεταξύ των δύο μερών, και αυτό προκρίνει η ρήτρα της BIMCO, σπρώχνοντας τα μέρη σε “αναγκαστική” συνεργασία πριν από την επίκληση “κυρώσεων” λόγω αθέτησης υποχρεώσεων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ