
Δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που στον διεθνή ναυτιλιακό Τύπο τη θεματολογία απασχολούσε η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων. Στη μετα-πανδημική εποχή η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει το ακριβώς αντίθετο ζήτημα: τον μεγάλο όγκο εμπορευματοκιβωτίων που δεν απορροφάται.
Εν μέσω μειωμένης ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης, οι αποθήκες, που φιλοξενούν τα κουτιά αφού ξεφορτώσουν, είναι πλήρως γεμάτες. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο επικεφαλής της Container xChange, Christian Roeloffs, στο CNBC, η περαιτέρω αποδέσμευση εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά θα ασκήσει επιπλέον πιέσεις. Μάλιστα η κατάσταση είναι τέτοια που οι ιδιοκτήτριες εταιρείες αποθηκών δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα αιτήματα πελατών τους ή ακυρώνουν συμφωνίες.
Απόρροια του γεγονότος ότι οι εταιρείες λιανικής διαθέτουν αρκετά αποθέματα, το σύνηθες «boom» στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, που καταγράφεται κάθε χρόνο ενόψει Χριστουγέννων, φέτος δεν παρατηρείται. Την ίδια ώρα, τα blank sailings πολλών εταιρειών τακτικών γραμμών είναι σε άνοδο, εξέλιξη που δεν καταγράφεται σε περιόδους υψηλής καταναλωτικής δραστηριότητας.
Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, λιμάνια όπως το Χιούστον έχουν επιβάλει οικονομικές επιβαρύνσεις για εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν στο λιμάνι ακινητοποιημένα πάνω από μία εβδομάδα.
Τα στοιχεία της Drewry έρχονται να επιβεβαιώσουν τα δυσοίωνα μηνύματα. Στην έκθεσή της «Container Equipment Forecaster» σημειώνει ότι, ως απόρροια της παράδοσης περίπου 7 εκατ. TEUs το 2021 αλλά και του γεγονότος ότι παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν «ενεργά», θα δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα 6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Ιδιαίτερα στην Κίνα τα αποθέματα των άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα εργοστάσια έχουν αυξηθεί σε πάνω από 750.000 και η ζήτηση για παραγγελία νέων κουτιών είναι μειωμένη. Ακόμη, οι παραγγελίες για το δ’ τρίμηνο στην Κίνα παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Dr. Georg Wietschorke/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ