
Δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που στον διεθνή ναυτιλιακό Τύπο τη θεματολογία απασχολούσε η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων. Στη μετα-πανδημική εποχή η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει το ακριβώς αντίθετο ζήτημα: τον μεγάλο όγκο εμπορευματοκιβωτίων που δεν απορροφάται.
Εν μέσω μειωμένης ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης, οι αποθήκες, που φιλοξενούν τα κουτιά αφού ξεφορτώσουν, είναι πλήρως γεμάτες. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο επικεφαλής της Container xChange, Christian Roeloffs, στο CNBC, η περαιτέρω αποδέσμευση εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά θα ασκήσει επιπλέον πιέσεις. Μάλιστα η κατάσταση είναι τέτοια που οι ιδιοκτήτριες εταιρείες αποθηκών δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα αιτήματα πελατών τους ή ακυρώνουν συμφωνίες.
Απόρροια του γεγονότος ότι οι εταιρείες λιανικής διαθέτουν αρκετά αποθέματα, το σύνηθες «boom» στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, που καταγράφεται κάθε χρόνο ενόψει Χριστουγέννων, φέτος δεν παρατηρείται. Την ίδια ώρα, τα blank sailings πολλών εταιρειών τακτικών γραμμών είναι σε άνοδο, εξέλιξη που δεν καταγράφεται σε περιόδους υψηλής καταναλωτικής δραστηριότητας.
Με βάση τις παραπάνω συνθήκες, λιμάνια όπως το Χιούστον έχουν επιβάλει οικονομικές επιβαρύνσεις για εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν στο λιμάνι ακινητοποιημένα πάνω από μία εβδομάδα.
Τα στοιχεία της Drewry έρχονται να επιβεβαιώσουν τα δυσοίωνα μηνύματα. Στην έκθεσή της «Container Equipment Forecaster» σημειώνει ότι, ως απόρροια της παράδοσης περίπου 7 εκατ. TEUs το 2021 αλλά και του γεγονότος ότι παλαιότερα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν «ενεργά», θα δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα 6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Ιδιαίτερα στην Κίνα τα αποθέματα των άδειων εμπορευματοκιβωτίων στα εργοστάσια έχουν αυξηθεί σε πάνω από 750.000 και η ζήτηση για παραγγελία νέων κουτιών είναι μειωμένη. Ακόμη, οι παραγγελίες για το δ’ τρίμηνο στην Κίνα παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Dr. Georg Wietschorke/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ