LNG carriers, ο «πράσινος» πρωταγωνιστής στις παραγγελίες των Ελλήνων

LNG carriers, ο «πράσινος» πρωταγωνιστής στις παραγγελίες των Ελλήνων

135
LNG carriers, ο «πράσινος» πρωταγωνιστής στις παραγγελίες των Ελλήνων

Με αφορμή τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, COP27, που λαμβάνει χώρα στην Αίγυπτο, και καθώς οι φωνές που κάνουν λόγο για ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας πληθαίνουν, ενδιαφέρον παρουσιάζει κατά πόσο το προφίλ παραγγελιών που έχουν τοποθετηθεί πρόσφατα αντανακλά τις βλέψεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών.

Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv αναφέρει ότι μόλις το 20% του υπάρχοντος στόλου αξιοποιεί τεχνολογίες ενεργειακής αποδοτικότητας, ενώ περίπου το ένα τρίτο των παραγγελιών αφορά πλοία που θα αξιοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Στο πλαίσιο αυτό, φαίνεται πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές και ανάλογα με τον τύπο πλοίου, τουλάχιστον στην περίπτωση των Ελλήνων πλοιοκτητών. Πιο συγκεκριμένα, όλες οι παραγγελίες bulk carriers των Ελλήνων αφορούν πλοία κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων. Στα δεξαμενόπλοια, το 13% των υπό παραγγελία πλοίων είναι εναλλακτικών καυσίμων, ενώ το 22% των παραγγελιών αφορούν πλοία τα οποία θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν για να αξιοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.

Αντιθέτως, οι παραγγελίες των Ελλήνων για LNG carriers αφορούν κυρίως πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με την Xclusiv. Μάλιστα, τριάντα τέσσερα θα μπορούν να καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα, έντεκα θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν, ενώ μόλις δέκα θα είναι LNGCs κατανάλωσης συμβατικού καυσίμου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.