
Το Moore Maritime Index “MMI”, μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2021.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών μόνο, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα σε περισσότερους από 20 τύπους πλοίων.
Τα βασικά ευρήματα που βασίζονται σε δεδομένα του 2021 είναι τα ακόλουθα:
• Ο τομέας Dry Bulk Carriers σημείωσε σημαντικά υψηλότερα έσοδα σε όλους τους τύπους πλοίων σε σύγκριση με το 2020, φτάνοντας έως και +150% για τα πλοία Handy. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα παρουσίασαν ελαφρά αύξηση +6% σε όλες τις κατηγορίες των dry bulk carriers. Αυτό αποδίδεται κυρίως στη μέση αύξηση κατά +4% στο κόστος πληρωμάτων, στις ασφάλειες που αυξήθηκαν 12% κατά μέσο όρο, ενώ και τα εφόδια, τα λιπαντικά, τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων και τα διοικητικά έξοδα ήταν επίσης υψηλότερα το 2021. Οι αμοιβές διαχείρισης (management fees) είναι το μόνο μέρος των λειτουργικών εξόδων που μειώθηκε σε σύγκριση με το 2020. Η μείωση είναι της τάξεως του 2% στα μικρότερα πλοία και του 5% στα μεγαλύτερα πλοία. Συνολικά, το 2021 ήταν μια εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
• Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων, από την άλλη, παρουσίασε σημαντικά μειωμένα έσοδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς το 2020 ήταν ένα έτος υπέρμετρα αυξημένων ναύλων. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία επηρεάστηκαν περισσότερο, με τα VLCC να έχουν αναφέρει πτώση του μέσου ημερήσιου εισοδήματος έως και 76%. Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, η μεταβολή τους ήταν διαφορετική ανάλογα με τον τύπο των δεξαμενόπλοιων. Τα Small, Handys, Aframax και Panamax δεξαμενόπλοια σημείωσαν αύξηση από 3% έως 6% στα λειτουργικά έξοδα. Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται και για τα έξοδα πληρώματος και ασφάλισης, ενώ τα έξοδα διαχείρισης παρουσίασαν σημαντική μείωση στα μικρότερα δεξαμενόπλοια.
Φωτό: Vladimir Oprisko/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ