Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation

Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου, προέδρου της Sealink Navigation
Ο κ. Νικόλας Κοσμάτος συζητά για τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου λόγω της κρίσης στην Ουκρανία.
1. Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που ανακύπτουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία για τα bulk carriers;
Ο πόλεμος στην Ουκρανία θεωρητικά άλλαξε τη σχέση τονομιλίων-αγοράς με μια μεγάλη αύξηση των τονομιλίων υπέρ των πλοιοκτητών. Οι άλλες προκλήσεις που σημειώθηκαν από τον πόλεμο όμως ‒ύφεση, πληθωρισμός, ανεπάρκεια ενέργειας‒ την ίδια στιγμή πάνε να ακυρώσουν τα όποια οφέλη. Οπότε ο κάθε σώφρων πλοιοκτήτης περιμένει να δει προς τα πού θα κατασταλάξει αυτή η, δυστυχώς, αρνητική εξέλιξη για την παγκόσμια οικονομία. Νομίζω ότι μιλάω για αρκετούς, αν όχι όλους, οι οποίοι πιστεύουν ότι ο πόλεμος δεν χρειαζόταν αυτή τη δεδομένη στιγμή τόσο σύντομα, μετά την ανάκαμψη των αγορών από την πανδημία.
2. Αναλυτές σημειώνουν ότι, εν μέσω ακραίας μεταβλητότητας και έντονων γεωπολιτικών προκλήσεων, το κλασικό μοντέλο προσφοράς και ζήτησης δεν ερμηνεύει πλήρως τη ναυλαγορά των bulk carriers. Πόσο σύμφωνο σας βρίσκει ένα τέτοιο επιχείρημα; Πώς μπορεί μια εταιρεία με μεσαίο αριθμό πλοίων να χαράξει σαφή στρατηγική ανάπτυξης και ενώ συντελούνται δομικές αλλαγές στα fundamentals της αγοράς;
Στο πανεπιστήμιο μας έμαθαν για το κλασικό μοντέλο προσφοράς/ζήτησης. Δυστυχώς (ή ευτυχώς), αυτό δεν είναι σχεδόν ποτέ ο μόνος λόγος για να εξηγήσει τη μεταβλητότητα των αγορών. Οι έντονες γεωπολιτικές προκλήσεις, και γενικότερα το μακροοικονομικό σενάριο, είναι αυτά που αλλάζουν και την αγορά σε οικονομικούς όρους, και πολύ περισσότερο επηρεάζουν το market sentiment. Το market sentiment είναι εξίσου σημαντικό ως παράγοντας της μεταβλητότητας των αγορών καθώς υπάρχουν τεράστια ποσά επενδεδυμένα σε FFAs, τα οποία είναι πολύ «ευαίσθητα» σε όποιες αλλαγές (γεωπολιτικές και μη) και μπορούν να αλλάξουν την αγορά πολύ εύκολα από μόνα τους.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Νικόλα Κοσμάτου που φιλοξενήθηκε στο τεύχος Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Αυγούστου 2022 των Ναυτικών Χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ