
Στην εκπόνηση ενός business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προχωρά άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ, μετά και από την ακύρωση την περασμένη Πέμπτη του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 67%) του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Με στόχο, το εν λόγω επιχειρησιακό σχέδιο να είναι έτοιμο σε μερικούς μήνες και σε αυτό να ενσωματώνονται οι ανάγκες από τις εξελίξεις των τελευταίων μηνών. Όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, αλλά και η αναβάθμιση του ρόλου του λιμανιού στη μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ως μια άλλη επιλογή σε σχέση με τα Δαρδανέλια.
Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, όπως αναφέρουν παράγοντες με γνώση της όλης κατάστασης, θα προωθηθούν επενδύσεις που θα στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού. Για παράδειγμα, ο ελλιμενισμός μεγαλύτερων πλοίων και η εξυπηρέτηση εμπορικών πελατών, λαμβάνοντας υπόψη και την εκεί στρατιωτική παρουσία. Ενώ, θα υπάρξουν και προσλήψεις προσωπικού, καθώς και προμήθεια υποδομών.
Παράλληλα, όπως αναφέρουν οι εν λόγω παράγοντες, θα προωθηθεί και ένα master plan (το οποίο θα συμπεριλαμβάνει το business plan) για τις περιβαλλοντικές μελέτες. Το συγκεκριμένο master plan, επισημαίνεται, μπορεί να το αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, δεδομένου ότι έχει τη συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Το Ταμείο αναλαμβάνει ήδη αυτόν τον ρόλο για όλα τα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό του, ενώ, σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, ο συγκεκριμένος ρόλος μπορεί να επεκταθεί στο σύνολο των λιμανιών της χώρας.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο λιμένα της Θράκης και είναι ο σπουδαιότερος εμπορικός κόμβος της ευρύτερης περιοχής, καθώς εξυπηρετεί επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά και τουριστικά σκάφη. Συνδέεται δε ακτοπλοϊκά με τη Σαμοθράκη, και στη διάρκεια της θερινής περιόδου εκτελούνται δρομολόγια προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Στα υπέρ του εντάσσεται το γεγονός ότι συνδέεται και με τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, θα αποκτήσει ένα επιπλέον «προσόν», καθώς δρομολογείται ήδη η σιδηροδρομική σύνδεση με λιμάνια στη Βουλγαρία και θα υπάρχει και εκεί η δυνατότητα για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από πλοία σε βαγόνια και αντίστροφα, στις προβλήτες. Τέλος, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το λιμάνι βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ