
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα έρευνας του DNV για τον ρόλο του ναυτικού επαγγέλματος στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Η έρευνα την οποία πραγματοποίησε ο DNV σε συνεργασία με το Maritime Just Transition Task Force Secretariat έχει διττό ρόλο: να αναδείξει α) τις δεξιότητες που θα απαιτηθούν από τους ναυτικούς για την απανθρακοποίηση του κλάδου, όπως και τις προκλήσεις που θα ανακύψουν κατά την εκπαίδευσή τους και β) τον αριθμό των ναυτικών οι οποίοι θα χρειαστούν επιπρόσθετη εκπαίδευση για την εξοικείωση με τα εναλλακτικά καύσιμα.
Στην έρευνα λαμβάνονται υπόψη τρία σενάρια. Στο πρώτο με την ονομασία «ΙΜΟ 2018» ο αριθμός των ναυτικών που θα εργάζονται στα πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων θα ανέλθει στους 310.000 έως το 2050. Στο δεύτερο σενάριο, «Απανθρακοποίηση έως το 2050», 750.000 ναυτικοί θα πρέπει να λάβουν επιπλέον εκπαίδευση για τη διαχείριση εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών. Κατά το τρίτο σενάριο, «Μηδενικές εκπομπές έως το 2050», 450.000 ναυτικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν έως το 2030, ενώ 800.000 ναυτικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν κατάλληλα έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Με βάση αυτό το σενάριο, θα αυξηθεί σημαντικά η χρήση εναλλακτικών καυσίμων έως το τέλος της δεκαετίας του 2020.
Πάντως, και στα τρία σενάρια αναδεικνύεται η άμεση ανάγκη εκπαίδευσης των ναυτικών προκειμένου να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις των περιβαλλοντικών κανονισμών. Βέβαια, για να διευκολυνθεί η ενίσχυση της εκπαίδευσης, απαιτείται η αναβάθμιση των υποδομών των ναυτικών ιδρυμάτων με νέους εξοπλισμούς και νέα προγράμματα. Επίσης, στην έρευνα τονίζεται ότι οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει άμεσα να αναθεωρήσουν ή να θεσπίσουν νέα πρότυπα και απαιτήσεις εκπαίδευσης για εναλλακτικούς τύπους καυσίμων μέσω τροποποιήσεων στην STCW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ