
															Η Ινδία θα συνεχίσει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο επειδή είναι προς το συμφέρον της χώρας, δήλωσε ο Ινδός υπουργός Εξωτερικών μετά την συνάντηση που είχε πρόσφατα με τον Ρώσο ομόλογό του, για πέμπτη φορά εφέτος, προσθέτοντας ότι οι δύο χώρες επεκτείνουν τους εμπορικούς τους δεσμούς.
Η Ινδία έχει γίνει ο μεγαλύτερος πελάτης ρωσικού πετρελαίου μετά την Κίνα, καθώς τα διυλιστήριά της σπεύδουν να απορροφήσουν φορτία με έκπτωση τα οποία αποφεύγουν οι δυτικοί αγοραστές. Το μερίδιο της Ρωσίας στις εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας εκτοξεύθηκε στο ιστορικά υψηλό 23% τον Σεπτέμβριο, από περίπου 2% που ήταν πριν από την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Ο Τζαϊσανκάρ συναντήθηκε με τον ομόλογό του συνοδευόμενος από ανώτερους αξιωματούχους αρμόδιους για τη γεωργία, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, τα λιμάνια και τη ναυτιλία, τα χρηματοοικονομικά, τα χημικά και τα λιπάσματα και το εμπόριο – γεγονός που, όπως είπε, δείχνει τη σημασία των δεσμών με τη Ρωσία. Και οι δύο πλευρές επιθυμούν να επεκτείνουν το εμπόριο ρουπίας-ρουβλίου, δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ρωσία με το δολάριο.
«Η Ρωσία είναι ένας σταθερός και δοκιμασμένος στον χρόνο εταίρος. Η όποια αντικειμενική αξιολόγηση των σχέσεών μας εδώ και δεκαετίες, θα επιβεβαίωνε ότι εξυπηρετεί και τις δύο χώρες μας, πολύ καλά», δήλωσε ο Τζαϊσανκάρ κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης τύπου με τον Ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Λαβρόφ.
Ερωτηθείς για το σχέδιο της G7 να θέσει ανώτατο όριο στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ο Τζαϊσανκάρ, είπε ότι η Ινδία ως ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής πετρελαίου και φυσικού αερίου στον κόσμο, όπου τα επίπεδα των εισοδημάτων δεν είναι τόσο υψηλά, πρέπει να κοιτάξει τα συμφέροντα της.
«Και από αυτή την άποψη, αρκετά ειλικρινά, έχουμε δει ότι οι σχέσεις Ινδίας Ρωσίας έχουν λειτουργήσει προς όφελος μας» δήλωσε ο Τζαϊσανκάρ προσθέτοντας ότι «άρα, αν αυτό λειτουργεί προς όφελός μου, θα ήθελα να συνεχισθεί» .
Το πρακτορείο Reuters μετέδωσε ότι η ινδική εταιρεία Oil and Natural Gas Corp υπέβαλε αίτηση στο νέο ρωσικό φορέα εκμετάλλευσης του έργου Sakhalin-1, μετά την αποχώρηση της ExxonMobil, για να διατηρήσει το μερίδιό της στο έργο πετρελαίου και φυσικού αερίου στην ρωσική Άπω Ανατολή.
Η Ινδία δεν έχει καταδικάσει την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, αλλά απηύθυνε έκκληση για ειρήνη και διάλογο και ο Τζαϊνσακάρ επανέλαβε ότι η Ινδία θα «υποστηρίξει οποιαδήποτε πρωτοβουλία που μειώνει τους κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία και σταθεροποιεί την παγκόσμια τάξη».
Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής στρατιωτικού εξοπλισμού της Ινδίας εδώ και δεκαετίες και είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά για τα φαρμακευτικά προϊόντα της Ινδίας. Ο Τζαϊσανκάρ είπε επίσης ότι η Ινδία πρέπει να προωθήσει τις εξαγωγές της στην Ρωσία για να εξισορροπήσει τις διμερείς εμπορικές σχέσεις που αυτή την στιγμή κλείνουν προς την Ρωσία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ