
Μειωμένες εμφανίζονται οι παραγγελίες εντός του 2022, μετά τον φρενήρη ρυθμό που σημειώθηκε το προηγούμενο έτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της μηνιαίας έκθεσης Νοεμβρίου της VesselsValue, από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο έλαβαν χώρα παραγγελίες για 718 bulk carriers, tankers, containerships και LNG carriers (πτώση 42,1% σε σύγκριση με πέρυσι).
Ειδικότερα, σχεδόν τα μισά από αυτά τα πλοία (339 – 47%) είναι containerships, απότοκο της νωχελικής επενδυτικής δραστηριότητας των προηγούμενων ετών και της εκρηκτικής ναυλαγοράς εντός του 2021 και στις αρχές του 2022. Σε κάθε περίπτωση, οι παραγγελίες containerships είναι μειωμένες κατά 36,6% σε ετήσια βάση, ενώ τα διατεθέντα κεφάλαια για ναυπηγήσεις containerships είναι μειωμένα κατά 26% σε ετήσια βάση. Η εν λόγω εξέλιξη αντανακλά την άνοδο της αξίας των containerships.
Παράλληλα, το ενδιαφέρον κεντρίζουν τα υγραεριοφόρα. Εντός του έτους έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 166 gas carriers (23% των παραγγελιών bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers του έτους) έναντι συνολικά $30,2 δισ. Τα επίπεδα αυτά σημαίνουν ότι σημειώθηκε άνοδος 1,8% στον αριθμό των παραγγελθέντων πλοίων και 66,7% στην αξία αυτών. Πράγματι, η εκρηκτική άνοδος στις αξίες των υγραεριοφόρων, και δη των LNG carriers, είναι εκρηκτική και αντανακλά τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διαδραματίζει –και αναμένεται να συνεχίσει να διαδραματίζει– το LNG στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση.
Από την άλλη, πτώση καταγράφεται εντός του έτους στις παραγγελίες bulk carriers και δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι παραγγελίες bulk carriers εμφανίστηκαν κατά 57% μειωμένες σε ετήσια βάση (143 έναντι 331), ενώ εκείνες των δεξαμενόπλοιων μειωμένες κατά 67% σε ετήσια βάση (70 έναντι 210).
Φωτό: Dedy Arianto Putra Lebo/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ