
 
															Οι ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης εμφανίζονται αυξημένες τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα και τα υψηλά επίπεδα διαθέσιμου φυσικού αερίου στους χώρους αποθήκευσης των ευρωπαϊκών χωρών δεν πρέπει να αποτελούν λόγο επανάπαυσης. Αυτό είναι το κύριο μήνυμα πρόσφατης ανάλυσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η οποία λαμβάνει υπόψη τις τρέχουσες εξελίξεις στη ναυλαγορά, τη δυναμική του Κατάρ στην αγορά φυσικού αερίου και τις ανάγκες ενέργειας της Ευρώπης, δεδομένου ότι η ρωσική ενέργεια δεν αποτελεί πλέον επιλογή.
Ειδικότερα, οι ναύλοι των LNG carriers κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, απότοκο του γεγονότος ότι ένας ικανός αριθμός πλοίων βρίσκονται εκτός της αγοράς – περίπου 30 πλοία στα ανοικτά της Ισπανίας αναμένουν άνοδο των τιμών για την εκφόρτωση των φορτίων τους, ενώ οι αποθηκευτικές μονάδες της Ευρώπης είναι γεμάτες.
Την ίδια ώρα, οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες έχουν περιορίσει την κατανάλωση, ανακουφίζοντας παροδικά την αγορά ενέργειας. Ωστόσο, η εν λόγω εικόνα αναμένεται να αλλάξει καθώς οδεύουμε προς τον χειμώνα, ενώ και οι εκτιμήσεις για τους θερινούς μήνες του 2023 φαντάζουν δυσοίωνες.
Πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να αντιμετωπίσει έλλειμμα φυσικού αερίου ύψους έως και 30 δισ. κ.μ. το καλοκαίρι του 2023. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη ενδέχεται να διαδραματίσει μια αύξηση της ζήτησης από πλευράς Ασίας, και δη της Κίνας, βραχυπρόθεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, παρότι οι λύσεις βραχυπρόθεσμα φαντάζουν λιγοστές, η Ευρώπη καλείται να διαφοροποιήσει τις πηγές ενέργειάς της περαιτέρω, σύμφωνα με την Intermodal. Πρωταγωνιστικό ρόλο δύναται να παίξει το Κατάρ, το οποίο προσβλέπει σε σημαντική επέκταση των παραγωγικών και εξαγωγικών δυνατοτήτων του μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ