
Οι ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης εμφανίζονται αυξημένες τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα και τα υψηλά επίπεδα διαθέσιμου φυσικού αερίου στους χώρους αποθήκευσης των ευρωπαϊκών χωρών δεν πρέπει να αποτελούν λόγο επανάπαυσης. Αυτό είναι το κύριο μήνυμα πρόσφατης ανάλυσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η οποία λαμβάνει υπόψη τις τρέχουσες εξελίξεις στη ναυλαγορά, τη δυναμική του Κατάρ στην αγορά φυσικού αερίου και τις ανάγκες ενέργειας της Ευρώπης, δεδομένου ότι η ρωσική ενέργεια δεν αποτελεί πλέον επιλογή.
Ειδικότερα, οι ναύλοι των LNG carriers κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, απότοκο του γεγονότος ότι ένας ικανός αριθμός πλοίων βρίσκονται εκτός της αγοράς – περίπου 30 πλοία στα ανοικτά της Ισπανίας αναμένουν άνοδο των τιμών για την εκφόρτωση των φορτίων τους, ενώ οι αποθηκευτικές μονάδες της Ευρώπης είναι γεμάτες.
Την ίδια ώρα, οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες έχουν περιορίσει την κατανάλωση, ανακουφίζοντας παροδικά την αγορά ενέργειας. Ωστόσο, η εν λόγω εικόνα αναμένεται να αλλάξει καθώς οδεύουμε προς τον χειμώνα, ενώ και οι εκτιμήσεις για τους θερινούς μήνες του 2023 φαντάζουν δυσοίωνες.
Πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να αντιμετωπίσει έλλειμμα φυσικού αερίου ύψους έως και 30 δισ. κ.μ. το καλοκαίρι του 2023. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη ενδέχεται να διαδραματίσει μια αύξηση της ζήτησης από πλευράς Ασίας, και δη της Κίνας, βραχυπρόθεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, παρότι οι λύσεις βραχυπρόθεσμα φαντάζουν λιγοστές, η Ευρώπη καλείται να διαφοροποιήσει τις πηγές ενέργειάς της περαιτέρω, σύμφωνα με την Intermodal. Πρωταγωνιστικό ρόλο δύναται να παίξει το Κατάρ, το οποίο προσβλέπει σε σημαντική επέκταση των παραγωγικών και εξαγωγικών δυνατοτήτων του μεσοπρόθεσμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ