
Στη διαρκή προσπάθεια της Ευρώπης για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης αλλά και για την απεξάρτησή της από τα ρωσικά προϊόντα ενέργειας, οι ροές άνθρακα προς τη Γηραιά Ήπειρο αναδύονται ως σημαντική ενεργειακή πηγή.
Σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022, οι ευρωπαϊκές εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν κατά 32%, φτάνοντας τον όγκο των 182,6 εκατ. τόνων, από 138,1 εκατ. το ίδιο διάστημα του 2021.
Οι βασικότεροι τύποι πλοίων με τους οποίους μεταφέρεται άνθρακας προς τις ευρωπαϊκές χώρες είναι τα Panamaxes (26,3%), τα Supramaxes (19,8%), τα Handysizes (16,1%) και τα Capesizes (20,5%). Οι πλοιοκτήτες εντός του 2022, για το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, είδαν τη ζήτηση των πλοίων τους για μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων προς την Ευρώπη να αυξάνεται. Η σημαντικότερη αύξηση παρατηρήθηκε στα Capesizes, όπου ο μεταφερόμενος όγκος τους αυξήθηκε κατά 106%, σε 37 εκατ. τόνους από 18 εκατ. το περασμένο έτος.
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για άνθρακα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα, ενόψει των αυξημένων ηλεκτροπαραγωγικών αναγκών, εν μέσω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης. Παράλληλα, ήδη η εξάρτηση από τα ρωσικά προϊόντα ενέργειας φαίνεται να υποχωρεί, καθώς κατά το τρέχον έτος το μεγαλύτερο ποσοστό (17,3%) των ευρωπαϊκών εισαγωγών άνθρακα προέρχεται από τις ΗΠΑ, με τον ρωσικό άνθρακα να αποτελεί το 14% του συνόλου.
Ενδεικτικά, το περασμένο έτος, ο ρωσικός άνθρακας αποτελούσε το 26,5% του συνόλου των εισαγωγών και ο αμερικανικός μόλις το 16,5%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ