Containerships: Ναύλοι και αξίες σε καθοδική τροχιά

Containerships: Ναύλοι και αξίες σε καθοδική τροχιά

134
Containerships: Ναύλοι και αξίες σε καθοδική τροχιά

Με τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία της Covid-19, τα fundamentals στην αγορά των containerships δεν φαντάζουν ευνοϊκά, με τους ναύλους και τις αξίες να καταγράφουν πτώση.

Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι ναύλοι, μετά τα επίπεδα ρεκόρ που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ακολουθούν πτωτική πορεία τους τελευταίους μήνες. Ειδικότερα, οι ναύλοι για τα χρονοναυλωμένα panamax containerships (συμβόλαια ετήσιας διάρκειας) έφτασαν τα $51.000 ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο του 2022 από τα $99.000 ανά ημέρα όπου βρίσκονταν τον Μάρτιο του ίδιου έτους. Παράλληλα, μειωμένες παρουσιάζονται και οι αξίες για τα πέντε ετών panamax containerships, καταγράφοντας μείωση κατά 25% ($89,6 εκατ. από $118,391 εκατ.) από τον Απρίλιο του 2022 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Η εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις παραγγελίες. Συγκεκριμένα, μετά το ρεκόρ των 621 παραγγελιών το 2021, το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 355 νέες παραγγελίες, σημειώνοντας πτώση κατά 43%. Μειωμένες είναι και οι τιμές των νεότευκτων new panamax containerships κατά 6%, από την αρχή του έτους ($281,3 εκατ.) έως τα τέλη Σεπτεμβρίου ($263,63 εκατ.). Στην αγορά αγοραπωλησιών, η μείωση που καταγράφηκε έφτασε το 50%, καθώς από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2021 άλλαξαν χέρια 539 πλοία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 μόλις 270 πλοία.

Προς στιγμήν, η συμφόρηση υποστηρίζει την αγορά, όμως οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων μειώνονται μετά το ισχυρό πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το β’ εξάμηνο του έτους. Η ανάπτυξη του στόλου παραμένει ανοδική, καθώς το orderbook, παρά τις μειώσεις, αντιπροσωπεύει το 30% του υπάρχοντος στόλου και οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.

Όπως αναφέρει η VesselsValue, οι ναυλωτές που επέλεξαν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις όταν η αγορά ήταν στα ύψη αναμένεται να βρεθούν υπό πίεση για τη λειτουργία των πλοίων, η οποία θα κυμαίνεται σε λιγότερο κερδοφόρα επίπεδα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.