
Με τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία της Covid-19, τα fundamentals στην αγορά των containerships δεν φαντάζουν ευνοϊκά, με τους ναύλους και τις αξίες να καταγράφουν πτώση.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι ναύλοι, μετά τα επίπεδα ρεκόρ που κατέγραψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ακολουθούν πτωτική πορεία τους τελευταίους μήνες. Ειδικότερα, οι ναύλοι για τα χρονοναυλωμένα panamax containerships (συμβόλαια ετήσιας διάρκειας) έφτασαν τα $51.000 ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο του 2022 από τα $99.000 ανά ημέρα όπου βρίσκονταν τον Μάρτιο του ίδιου έτους. Παράλληλα, μειωμένες παρουσιάζονται και οι αξίες για τα πέντε ετών panamax containerships, καταγράφοντας μείωση κατά 25% ($89,6 εκατ. από $118,391 εκατ.) από τον Απρίλιο του 2022 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις παραγγελίες. Συγκεκριμένα, μετά το ρεκόρ των 621 παραγγελιών το 2021, το 2022 έχουν πραγματοποιηθεί μόλις 355 νέες παραγγελίες, σημειώνοντας πτώση κατά 43%. Μειωμένες είναι και οι τιμές των νεότευκτων new panamax containerships κατά 6%, από την αρχή του έτους ($281,3 εκατ.) έως τα τέλη Σεπτεμβρίου ($263,63 εκατ.). Στην αγορά αγοραπωλησιών, η μείωση που καταγράφηκε έφτασε το 50%, καθώς από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2021 άλλαξαν χέρια 539 πλοία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 μόλις 270 πλοία.
Προς στιγμήν, η συμφόρηση υποστηρίζει την αγορά, όμως οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων μειώνονται μετά το ισχυρό πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το β’ εξάμηνο του έτους. Η ανάπτυξη του στόλου παραμένει ανοδική, καθώς το orderbook, παρά τις μειώσεις, αντιπροσωπεύει το 30% του υπάρχοντος στόλου και οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.
Όπως αναφέρει η VesselsValue, οι ναυλωτές που επέλεξαν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις όταν η αγορά ήταν στα ύψη αναμένεται να βρεθούν υπό πίεση για τη λειτουργία των πλοίων, η οποία θα κυμαίνεται σε λιγότερο κερδοφόρα επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ