
Ο πρώτος λιμένας στην Ελλάδα που δρομολογεί τη μετατροπή του σε «πράσινο» λιμένα εκπομπής μηδενικών ρύπων γίνεται ο λιμένας της Ηγουμενίτσας μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος ολιστικής ενεργειακής αναβάθμισης με τον τίτλο ALFION (Alternative Fuel Implementation in Igoumenitsa Port). Το έργο αφορά στην αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και στην εκπόνηση σειράς μελετών για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του λιμένα και των πλοίων που εξυπηρετούνται από αυτόν, τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης του λιμένα καθώς και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών για την παροχή ενέργειας στις λιμενικές δραστηριότητες με απώτερο σκοπό την μετατροπή του λιμανιού σε ενεργειακό κόμβο.
Τα αποτελέσματα του έργου ολιστικής ενεργειακής αναβάθμισης του Λιμένα Ηγουμενίτσας παρουσιάστηκαν στο Τελικό Συνέδριο Αποτελεσμάτων Έργου το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ηγουμενίτσα, παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου και εκπροσώπων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του ΔΕΔΔΗΕ και της ΡΑΕ. Στη σημασία του έργου αναφέρθηκαν η πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε., Ρεγγίνα Δηλαβέρη και ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας, Ιωάννης Λώλος.
«Η μετατροπή του Λιμένα Ηγουμενίτσας σε λιμένα μηδενικών εκπομπών ρύπων έχει τεθεί εξ αρχής ένας από τους στρατηγικούς στόχους της σημερινής διοίκησης του ΟΛΗΓ. Η μετάβαση σε μοντέλα “πράσινων” λιμένων είναι άλλωστε απολύτως συμβατή με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κλιματική ουδετερότητα, τη Στρατηγική Βιώσιμης και Έξυπνης Κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και με τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO). Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι το μόνο λιμάνι στη χώρα μας αλλά και στην Αδριατική που διαθέτει έναν πλήρη οδικό χάρτη υλοποίησης και χρηματοδότησης για την ενεργειακή του αναβάθμιση και είμαστε βέβαιοι ότι τα αποτελέσματα του ALFION θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για πολλούς ελληνικούς και ευρωπαϊκούς λιμένες», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, Αθανάσιος Πορφύρης.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας το σχέδιο δράσης για την μετατροπή σε «πράσινο λιμάνι» περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
-Ρευματοδότηση Πλοίων από Ξηράς (Cold Ironing), Έξυπνο Σύστημα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Ενέργειας, Σύστημα Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Αυτοκινήτων και Φορτηγών, Σύστημα Εναλλαγής Μπαταριών σε πλοία και Οχήματα και Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας (Πράσινο Υδρογόνο),
-μελέτες για την διαχείριση των Λιμενικών Αποβλήτων, με διαχωρισμό και κομποστοποίησή τους για την παραγωγή φυσικού αερίου το οποίο θα χρησιμοποιείται για την κίνηση των οχημάτων του λιμένα,
-ανάπτυξη φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 2,5MWp για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του λιμένα, αντικατάσταση των λαμπτήρων των πυλώνων φωτισμού για εξοικονόμηση έως και 80% ηλεκτρικής ενέργειας, αναβάθμιση της ενεργειακής κλάσης των κτιρίων σε A+++ με τοποθέτηση συστήματος ανοικτού κυκλώματος γεωθερμίας από το γεωθερμικό δυναμικό της θάλασσας και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ και ανεμογεννητριών αστικού περιβάλλοντος για ενεργειακό συμψηφισμό, αφαλάτωση θαλασσινού νερού για την τροφοδότηση των πλοίων με καθαρό νερό.
Το έργο ALFION συνολικού προϋπολογισμού 1.080.000,00€ (πλέον ΦΠΑ) υλοποιήθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και τις εταιρείες PROTASIS και HYDRUS, με την τεχνική υποστήριξη της εταιρείας GATES. Χρηματοδοτήθηκε κατά 50% από το Ταμείο CEF (Connecting Europe Facility) της Ε.Ε. και κατά 50% από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ