
Οι ηγέτες του Ισραήλ και του Λιβάνου υπέγραψαν πρόσφατα τη συμφωνία-ορόσημο για τα θαλάσσια σύνορά τους, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την αναζήτηση και την εξόρυξη υδρογονανθράκων.
Ο πρόεδρος του Λιβάνου Μισέλ Αούν υπέγραψε μια επιστολή με την οποία ενέκρινε τη συμφωνία στην Μπάαντα. Ακολούθησε η υπογραφή του πρωθυπουργού του Λιβάνου Γιαΐρ Λαπίντ στην Ιερουσαλήμ.
Ο Λάπιντ χαιρέτισε τη συμφωνία χαρακτηρίζοντάς την «τεράστιο επίτευγμα» ενώ ο Λιβανέζος διαπραγματευτής Ελίας Μπου Σάαμπ σχολίασε ότι σηματοδοτεί την αρχή «μιας νέας εποχής» μεταξύ των δύο χωρών που πάντως παραμένουν, θεωρητικά, σε εμπόλεμη κατάσταση.
Η συμφωνία αφαιρεί μια πηγή πιθανής σύγκρουσης μεταξύ του Ισραήλ και της οργάνωσης Χεζμπολάχ ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει και στην ελάφρυνση της οικονομικής κρίσης στον Λίβανο.
Ο Άμος Χοστάιν, ο Αμερικανός απεσταλμένος που μεσολάβησε για την επίτευξη της συμφωνίας είπε στους δημοσιογράφους, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του λιβανέζικου κοινοβουλίου Ναμπίχ Μπέρι, ότι εκτιμά πως η συμφωνία θα τηρηθεί, ακόμη και αν οι δύο χώρες αλλάξουν ηγεσία. Ο Χοστάιν αναφερόταν στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές στο Ισραήλ, την 1η Νοεμβρίου, αλλά και στη λήξη της θητείας του προέδρου Αούν στον Λίβανο, στις 31 Οκτωβρίου. Η συμφωνία θα τηρηθεί «ανεξαρτήτως του ποιος θα εκλεγεί σύντομα επόμενος πρόεδρος του Λιβάνου», είπε.
Πάντως, η προοπτική μιας ευρύτερης διπλωματικής προόδου στις σχέσεις των δύο χωρών μοιάζει μακρινή. «Ακούσαμε για τις Συμφωνίες του Αβραάμ (σ.σ. με τις οποίες το Ισραήλ εξομάλυνε τις σχέσεις του με πολλές αραβικές χώρες, όπως το Μπαχρέιν και τα ΗΑΕ). Σήμερα είναι μια νέα εποχή. Θα μπορούσε να είναι η συμφωνία Άμος Χοστάιν», είπε ο Σάαμπ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ