
Οι ηγέτες του Ισραήλ και του Λιβάνου υπέγραψαν πρόσφατα τη συμφωνία-ορόσημο για τα θαλάσσια σύνορά τους, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την αναζήτηση και την εξόρυξη υδρογονανθράκων.
Ο πρόεδρος του Λιβάνου Μισέλ Αούν υπέγραψε μια επιστολή με την οποία ενέκρινε τη συμφωνία στην Μπάαντα. Ακολούθησε η υπογραφή του πρωθυπουργού του Λιβάνου Γιαΐρ Λαπίντ στην Ιερουσαλήμ.
Ο Λάπιντ χαιρέτισε τη συμφωνία χαρακτηρίζοντάς την «τεράστιο επίτευγμα» ενώ ο Λιβανέζος διαπραγματευτής Ελίας Μπου Σάαμπ σχολίασε ότι σηματοδοτεί την αρχή «μιας νέας εποχής» μεταξύ των δύο χωρών που πάντως παραμένουν, θεωρητικά, σε εμπόλεμη κατάσταση.
Η συμφωνία αφαιρεί μια πηγή πιθανής σύγκρουσης μεταξύ του Ισραήλ και της οργάνωσης Χεζμπολάχ ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει και στην ελάφρυνση της οικονομικής κρίσης στον Λίβανο.
Ο Άμος Χοστάιν, ο Αμερικανός απεσταλμένος που μεσολάβησε για την επίτευξη της συμφωνίας είπε στους δημοσιογράφους, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του λιβανέζικου κοινοβουλίου Ναμπίχ Μπέρι, ότι εκτιμά πως η συμφωνία θα τηρηθεί, ακόμη και αν οι δύο χώρες αλλάξουν ηγεσία. Ο Χοστάιν αναφερόταν στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές στο Ισραήλ, την 1η Νοεμβρίου, αλλά και στη λήξη της θητείας του προέδρου Αούν στον Λίβανο, στις 31 Οκτωβρίου. Η συμφωνία θα τηρηθεί «ανεξαρτήτως του ποιος θα εκλεγεί σύντομα επόμενος πρόεδρος του Λιβάνου», είπε.
Πάντως, η προοπτική μιας ευρύτερης διπλωματικής προόδου στις σχέσεις των δύο χωρών μοιάζει μακρινή. «Ακούσαμε για τις Συμφωνίες του Αβραάμ (σ.σ. με τις οποίες το Ισραήλ εξομάλυνε τις σχέσεις του με πολλές αραβικές χώρες, όπως το Μπαχρέιν και τα ΗΑΕ). Σήμερα είναι μια νέα εποχή. Θα μπορούσε να είναι η συμφωνία Άμος Χοστάιν», είπε ο Σάαμπ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ